گروه جهان: ارتش مصر اعلام کرد که توانسته است در حملاتی که ناشی از اطلاعات دقیق بوده، رهبر گروه تروریستی انصار بیت‌المقدس را از پای درآورد. به گزارش الجزیره، آن‌گونه که ارتش مصر اعلام کرده در عملیاتی که در جنوب و جنوب غرب شهر عریش انجام شده، علاوه بر «ابو دعاءالانصاری» رهبر انصار بیت‌المقدس چند تن از معاونان وی نیز کشته شده‌اند. انصار بیت‌المقدس یک گروه افراط‌گرای مصری است که پس از بیعت با داعش نام خود را به «ولایت سینا» تغییر داد.

عمده فعالیت این گروه در منطقه بیابانی شبه جزیره سینا است و بارها مواضع نظامی و اقتصادی مصر را هدف حملات خود قرار داده است. بنا بر بیانیه ارتش مصر، در این حمله ۴۵ عضو گروه مذکور که شاخه داعش در مصر محسوب می‌شود، کشته شده‌اند و چند انبار سلاح و مهمات نیز از بین رفته است. احمد سمیر، سخنگوی ارتش مصر نیز در پیامی در فیس‌بوک خود اعلام کرد که الانصاری در عملیاتی در شهر عریش کشته شده است. احمد اسیر همچنین در این پست اعلام کرد که ارتش تسلیحات و انبار مهمات این گروه را به‌طور کل نابود کرده است. هنوز ارتش مصر اطلاعات دقیقی درخصوص نحوه عملیات و زمان آن منتشر نکرده است.

دولت مصر پس از سرنگونی مرسی در سال ۲۰۱۳، با گروه‌های افراطی فراوانی درگیر شده است. «ارون ریس»، تحلیلگر مسائل مصر به الجزیره گفت: هر چند کشتن فرمانده القاعده در سینا یک موفقیت بزرگ است اما به منزله پایان یافتن حملات این گروه‌ها به دولت نیست. ایالات‌متحده می‌گوید که در سینا چند صد نفر به داعش وفادار هستند، پس اگر کشته شدن ۴۵ نفر در یک حمله صحت داشته باشد باید گفت این حمله شکست سنگینی برای این گروه بوده است. البته دولت مصر پیش‌تر نیز از پیروزی‌های بزرگ صحبت کرده و گفته بود که خسارت سنگینی به داعش در صحرای سینا وارد کرده است، اما «ریس» بر این باور است که پس از این پیروزی حملات داعش علیه دولت مصر کاسته نخواهد شد. این گروه تاکنون در داخل مصر صدها پلیس و گردشگر غربی را در داخل مصر به قتل رسانده است. گروه داعش بیشترین حضور را در عراق و سوریه دارد و پس از آن سومین مامن این گروه لیبی است که هم‌مرز با مصر است.