گروه جهان: آلمان برای دومین بار است که از سوی طرفداران داعش در این کشور مورد حمله قرار می‌گیرد. البته جنس این حملات با حملاتی که در نیس و پاریس شده فرق دارد. در این دو حمله مهاجمان وفادار به داعش از سلاح سرد استفاده کرده‌اند. گزارش رسانه‌های آلمان حاکی است که مردی با چاقو و تبر به مسافران قطار در این کشور حمله و شماری را زخمی کرده است. فرد مهاجم که یک جوان ۱۷ ساله پناهنده افغان بوده، به ضرب گلوله پلیس کشته شده است. به گزارش خبرگزاری آلمان، مقامات پلیس گفته‌اند، فرد مهاجم دست کم چهار نفر را مجروح کرده است.

رسانه‌های خبری می‌گویند، این حادثه شامگاه دوشنبه در قطار محلی در هیندگسفیلد در شهر وورتسبورگ در جنوب آلمان روی داده است. یوآخیم هرمن، وزیر کشور ایالت باواریا گفته است فرد مهاجم یک جوان ۱۷ ساله افغان بوده که در محلی در نزدیکی اوکسنفورت زندگی می‌کرده است. هرمن در مصاحبه تلویزیونی در روز حادثه اعلام کرد که هنوز نمی‌توان درخصوص انگیزه‌های فرد مهاجم قضاوت کرد. اما با بررسی‌های بیشتر از منزل فرد مهاجم پرچم داعش پیدا شده است.

گزارش‌ها حاکی است که این حمله ساعت ۲۱ دوشنبه به وقت محلی و هنگام رسیدن قطار به ایستگاه وورتسبورگ روی داده است. یک مقام پلیس گفته است: هنگامی که قطار به ایستگاه رسید، فرد مهاجم با چاقو و تبر به مسافران حمله کرد. وی اضافه کرده است: در این حمله سه نفر به شدت مجروح و چند نفر دیگر به‌طور سطحی زخمی شدند. این مقام پلیس اضافه کرده است: فرد مهاجم پس از مجروح کردن مسافران پا به فرار گذاشت که نیروهای پلیس در جریان تعقیب این مهاجم، وی را به ضرب گلوله از پای در آوردند. پیش‌تر در دهم ماه مه سال جاری مرد ۲۷ ساله‌ای در شرق مونیخ در ایستگاه گرافینگ با چاقو به عابران حمله کرد.

وی در این حمله یک نفر را کشت و سه نفر دیگر را زخمی کرد. فرد مهاجم توسط پلیس بازداشت شد. پلیس بعدا اعلام کرد که این مرد از مشکلات روانی و اعتیاد رنج می‌برد. این در شرایطی است که همان زمان نیز برخی منابع خبری اعلام کردند که فرد یاد شده با شعارهای مذهبی به مردم حمله کرده است و احتمال داده شد که فرد خاطی جزو داعش است. در حمله اخیر نیز داعش ضمن بر عهده گرفتن مسوولیت این حمله، نوجوان افغانی را جزو طرفداران خود نامید.

در این راستا روز گذشته داعش ویدئویی منتشر کرد که در آن مدعی شده است مهاجم ووتسبورگ به گروهشان وفادار بوده است. پلیس آلمان هنوز این ادعا را تایید نکرده است. این در شرایطی است که یک خبرگزاری وابسته به داعش با انتشار ویدئویی، مردی را نشان می‌دهد که بنا به ادعای این گروه همان پناهنده ۱۷ ساله افغان است. در این ویدئو فردی به نام «محمد ریاض» نشان داده می‌شود که می‌گوید «سرباز خلافت اسلامی» است و چاقو به‌دست تهدید می‌کند که قصد دارد دست به«عملیاتی» در آلمان بزند. پیش‌تر نیز خبرگزاری «اعماق» نزدیک به داعش اعلام کرده بود که مهاجم از اعضای این گروه بوده است. اریک اولنشلاگر، دادستان کل بامبرگ گفته است که تحقیقات در این زمینه جریان دارد.