محاکمه شیخ قاسم

رویترز/ العربیه: دادستان کل بحرین اعلام کرد که آیت‌الله عیسی قاسم ماه آینده میلادی به اتهام «پولشویی» و کسب مال غیرقانونی محاکمه خواهد شد. دادستانی بحرین مدعی شد: شهادت‌های دو متهم دیگر این پرونده که اخیرا در پی اثبات مشارکت‌شان در مساله مورد بازجویی قرار گرفتند، ثابت می‌کند که این شخصیت دینی بدون کسب اجازه از بخش مربوطه پول جمع‌آوری کرده و این دو با او در این مساله شریک بوده‌اند.

احمد الدوسری، وکیل اول شیخ عیسی قاسم هیچ اظهارنظری در این باره نکرد و تنها گفت: پرونده اوایل اوت بررسی می‌شود. این شخصیت دینی که رهبر معنوی شیعیان در بحرین است ماه گذشته میلادی سلب تابعیت شد. همزمان دادگاهی در بحرین جمعیت وفاق، بزرگ‌ترین گروه شیعه بحرین، را منحل اعلام کرد.

به دستور این دادگاه دارایی‌های این گروه نیز ضبط شده است. تعلیق فعالیت‌های حزب پس از بازداشت اخیر نبیل رجب، فعال سرشناس حقوق بشر بحرین حاکی از شدت گرفتن برخورد با مخالفان در این کشور است. به گزارش تلویزیون العربیه اکنون دارایی‌های این گروه به خزانه دولت انتقال پیدا می‌کند. شیخ سلمان، بلندپایه‌ترین شخصیت شیعه بحرین که رهبری این حزب سیاسی را به عهده دارد، از زمان ناآرامی‌های سال ۲۰۱۱ چندین بار احضار و زندانی شده است.