گاردین: جان پریسکات، معاون سابق نخست‌وزیر بریتانیا می‌گوید جنگ عراق یک «تصمیم غیرقانونی و فاجعه‌بار» بوده و او از کهنه سربازان بریتانیایی و به‌ویژه بازماندگان سربازان کشته شده در عراق عمیقا عذرخواهی می‌کند.

پریسکات همچنین حمایت بی‌چون و چرای تونی بلر از جورج دبلیو بوش را «ویرانگر» و در یادداشتی نوشته است که با نهایت تاسف و خشم باید با کوفی عنان، دبیرکل سابق سازمان ملل متحد همراه شود که معتقد بود جنگ عراق یک جنگ غیرقانونی بود. او که روز یکشنبه در «ساندی میرر» یادداشت خود را منتشر کرده است همچنین از جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر به علت عذرخواهی‌اش تقدیر کرده است.

جرمی کوربین پس از انتشار نتایج تحقیق و تفحص از پرونده جنگ عراق که هفته پیش منتشر شد، رسما به‌عنوان رهبر حزب کارگر (که قدرت را در آن زمان در دست داشت) از مردم کشورش عذرخواهی کرد. جان پریسکات همچنین فاش شدن اظهارات تونی بلر خطاب به جورج دبلیو بوش در سال ۲۰۰۳ را «ویرانگر» توصیف کرده است.

تونی بلر، نخست‌وزیر وقت بریتانیا در آن سال طی نامه‌ای به جورج دبلیو بوش نوشته بود: «هرچه شود با تو هستم.» گزارش هیات تحقیق درباره نقش بریتانیا در جنگ عراق چهارشنبه گذشته (۶ ژوئیه) هفت سال پس از آغاز تحقیق منتشر شد.