مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین: شبکه ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی فاش کرد اسحاق هرتزوگ، رئیس بزرگ‌ترین حزب مخالف و حزب کار رژیم صهیونیستی در زمان تبلیغات انتخاباتی اخیر طی توافقی با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با تحویل کرانه باختری و بخش شرقی قدس به تشکیلات خودگردان و بازگشت آوارگان فلسطینی سال ۱۹۴۸ بر اساس یک توافق دوجانبه موافقت کرده بود و تمامی نشانه‌ها در زمان تبلیغات انتخاباتی گذشته حاکی از این بود که هرتزوگ بر مسند نخست‌وزیری اسرائیل تکیه خواهد زد. در جریان این مذاکرات محرمانه میان «افرایم سنیه»، یکی از مسوولان برجسته صهیونیستی و نماینده هرتزوگ با نماینده محمود عباس توافق شده بود طرح صلح عربی، پایه و اساسی برای دستیابی به راه حل میان دو طرف اسرائیلی و فلسطینی باشد. همچنین هرتزوگ در قالب این مذاکرات محرمانه با واگذاری حاکمیت ۱۰۰ درصد اراضی اشغالی سال ۱۹۶۷ فلسطین به تشکیلات خودگردان موافقت کرده بود.

در این توافق محرمانه، درباره موضوع قدس هم توافق شده بود که رژیم صهیونیستی از بخش شرقی این شهر عقب‌نشینی کند تا این منطقه پایتخت کشور فلسطین اعلام شود اما مقرر شد که یک شهرداری، مسوولیت اداره امور هر دو بخش شرقی و غربی آن و به عبارت دیگر پایتخت‌های دو طرف فلسطینی و صهیونیستی را در دست داشته باشد. هرتزوگ درباره مسجد‌الاقصی هم وعده استقرار نیروهای بین‌المللی چندملیتی را داده اما بر این مساله تاکید داشت که دیوار «براق» یا همان «دیوار ندبه» تحت حاکمیت اسرائیل باشد.

در بخش دیگری از این توافق درباره آوارگان فلسطینی تاکید شده بود که این مساله باید بر اساس طرح صلح عربی و قطعنامه شماره ۱۹۴ شورای امنیت حل و فصل شود. این قطعنامه خواستار پرداخت غرامت به آوارگان فلسطینی و بازگشت این افراد به فلسطین اشغالی سال ۱۹۴۸ شده بود. هرتزوگ و عباس درباره پرونده‌های امنیتی هم توافق کردند نظامیان صهیونیست به‌صورت نمادین در منطقه «اغوار» حضور داشته باشند و نیروی امنیتی مشترکی از اسرائیل، اردن و تشکیلات خودگردان برای مقابله با عملیات‌های مقاومتی فلسطینیان تشکیل
شود.