گروه جهان: پس از مناظره روز پنج‌شنبه دموکرات‌ها در بروکلین، طرفداران نامزد این دو حزب همچنان با یکدیگر در حال رقابت هستند. به گزارش سی‌ان‌ان، حدود ۱۰۰ نفر از طرفداران سندرز هزار صورت‌حساب یک دلاری را بر سر کاروان موتورسواران طرفدار هیلاری کلینتون ریختند. این کاروان طرفدار هیلاری کلینتون روز شنبه در حال حرکت به سمت خانه یک زوج معروف و سلبریتی آمریکایی بودند که این روزها سرسختانه تبدیل به حامی وزیر سابق امور خارجه آمریکا شده است. جورج کلونی و امل کلونی، همسر لبنانی وی کسانی بودند که در روز شنبه در لس‌آنجلس میزبان کاروان انتخاباتی هیلاری کلینتون بودند.

چندی است که این زوج به کمپین حامیان هیلاری کلینتون پیوسته‌اند و این دو در حال «پول جمع کردن» برای کمپین انتخاباتی هیلاری کلینتون هستند.یکی از ملاک‌های موفقیت یک نامزد حزبی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا لابی با سرمایه‌داران و افراد مشهور و سلبریتی برای پول جمع کردن است. این در حالی است که «هوارد گلد» یکی دیگر از افراد معروف آمریکایی در همان روز میزبان ده‌ها طرفدار برنی سندرز بود.خانه هوارد گلد در لس‌‌آنجلس یک خیابان پایین‌تر از خانه زوج معروف آمریکایی است. گلد و طرفداران سندرز تصمیم گرفتند تا در مسیر طرفداران هیلاری کلینتون ظاهر شوند تا به این طریق اعتراض خود را نسبت به عملکرد هیلاری کلینتون در دورانی که در مقام سناتوری بوده نشان دهند.در مناظره روز پنج‌شنبه برنی سندرز در بخشی از سخنان خود هیلاری کلینتون را متهم به دریافت پول از ثروتمندان و سرمایه‌داران و به‌ویژه بانک‌ها و موسسات مالی بزرگ کرد. این دسته از مخالفان نه تنها با عملکرد مالی هیلاری کلینتون مشکل دارند، بلکه به سیاست‌های خارجی وی هم اعتراض دارند. هوارد گلد ۵۶ ساله می‌گوید: او نسبت به سایر نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری ذهنی‌ نظامی‌گراتر دارد. او به دورانی که وی سناتور بوده و به جنگ عراق رای داده، هم در زمانی که وزیر امور خارجه بوده و به جنگ لیبی چراغ سبز نشان داده، اشاره می‌کند و می‌افزاید: «او واقعا یک ذهنیت نظامی دارد.» شاهدان عینی می‌گویند زمانی که کاروان هیلاری کلینتون به سمت خانه جورج کلونی در حال حرکت بودند مردم معترض روی صورت‌حساب‌های یک دلاری مهر می‌زدند و آن را بر سر و روی کاروان انتخاباتی هیلاری کلینتون می‌ریختند.


ستارگانی که پول جمع می‌کنند

کلونی روزر شنبه ستارگان و دست‌اندرکاران معروف هالیوود را در خانه خود جمع کرده بود تا به این طریق بتواند پول بیشتری برای هیلاری کلینتون جمع کند. بنا به گفته منابعی که در داخل خانه کلونی بودند، استیون اسپیلبرگ، کارگردان معروف هالیوودی، مرلین و جفری کاتزنبرگ مدیران اجرایی غول فیلم‌سازی «دریم ورکس» هم در بین مدعوین دیده می‌شدند. یکی از منابع داخل خانه اشاره می‌کند: ستارگانی را در داخل آن خانه دیده که باورش نمی‌شده آنها حامیان کلینتون باشند. از جمله «الن دجنرس»، مجری معروف برنامه‌ای به اسم خود که طرفداران زیادی در آمریکا دارد، در میان میهمانان بوده است. همچنین ستارگانی همچون «جین فوندا»، «پورتیا د روسی»، «جیم پَرسون» و «جیمز کامرون» هم در ویلای کلونی در لس‌آنجلس حضور داشتند. با افزایش ثروتمندان در کمپین انتخاباتی هیلاری کلینتون، انتقادها نسبت به او افزایش یافته است. این در حالی است که کمپین انتخاباتی هیلاری کلینتون افزایش درآمد و پول جمع کردن به سود هیلاری را حق خود می‌داند و تاکید می‌کند که سندرز توانایی افزایش پول جمع کردن برای دموکرات‌ها را ندارد. کریستینا رینولدز، سخنگوی کمپین انتخاباتی هیلاری کلینتون می‌گوید: «هیلاری کلینتون گزینه نخست مردم برای دموکرات‌ها است، از این رو توانسته مردم بیشتری را برای کمک مالی و اعانه انتخاباتی دور هم جمع‌ کند. ما از همه به‌خاطر اینکه از حزب حمایت می‌کنند، کمال تشکر را داریم.»


معترضان به هیلاری

به غیر از مخالفان هیلاری در لس‌آنجلس، حدود ۱۰۰ نفر از طرفداران دموکرات که مخالف هیلاری کلینتون هستند در سانفرانسیسکو گرد هم آمدند و فریاد می‌زدند: هیلاری کلینتون باید برود، ما به هیلاری کلینتون هرگز رای نخواهیم داد. این افراد جزو گروه‌هایی هستند که کمپین «ضد هیلاری» را در داخل حزب راه انداخته‌اند. این در شرایطی است که نوع اعتراض در لس‌آنجلس فرق داشت و مردم ضدهیلاری کلینتون نشانه‌هایی را با خود حمل می‌کردند که هیلاری کلینتون را در کنار افراد پولداری نشان می‌داد که جیب‌هایشان از پول متورم شده بود.


هیاهو در آمریکا، سندرز در واتیکان

در روزی که مخالفان سندرز علیه هیلاری کلینتون شعار می‌دادند، برنی سندرز، نامزد سوسیالیست جمهوری‌خواهان با یک پرواز خود را به رم رساند و از آنجا عازم واتیکان، مقر پاپ فرانسیس شد. به گزارش سی‌ان‌‌ان، برنی سندرز روز شنبه در حین بازدید از واتیکان با پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان دیدار کرد. او به‌عنوان یک سناتور آمریکایی در واتیکان در یک کنفرانس حضور پیدا کرد و در مورد اقتصاد و عدالت اجتماعی صحبت کرد. او دیدار با پاپ فرانسیس را «فوق‌العاده» نامید. گفته می‌شود که پاپ فرانسیس برنی سندرز و همسرش را در «کاسا سانتا مارتا» ملاقات کرده است، جایی که وی به همراه همسرش شب را در آنجا سپری کرده است. سندرز می‌گوید: «دیدار فوق‌العاده‌ای بود و از گفت‌وگو با وی بسیار لذت بردم.»البته سندرز از اینکه این دو در مورد چه مواردی با هم گفت‌وگو داشتند، خودداری کرد و گفت: گفت‌وگوها محرمانه خواهند ماند. او افزود: فقط می‌خواستم پاپ بداند که کار وی درخصوص بالا بردن درآمد و تقسیم عادلانه ثروت در سراسر جهان، چقدر برای من ارزشمند است. سندرز گفت: از این دیدار عکسی تهیه نشده و این دیدار خصوصی صورت گرفته است. هنوز سفر برنی سندرز به واتیکان با واکنش هم‌حزبی او مواجه نشده است؛ اما دونالد ترامپ، پیشتاز جمهوری‌خواهان در انتخابات مقدماتی ریاست‌جمهوری، با حضور در برنامه «فاکس و دوستان» از شبکه فاکس نیوز گفت: این دیدار اصلا اهمیت ندارد و کار بزرگی صورت نگرفته است. او افزود: در دیداری 5 دقیقه‌ای چیزی برای گفتن نداری. فقط می‌توانی یک سلامی بکنی و دیدار تمام شود. پیش‌تر گفته شده بود احتمال دیدار سندرز با پاپ به دلیل مشغله‌های رهبر کاتولیک‌های جهان کم است اما این دیدار کوتاه در نهایت صورت گرفته است.