فارس: ‌با گذشت 22 روز از ثبت نام برای فروش خودروهای داخلی با تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی، فرآیند مربوط به تحویل بخشی از محصولات ایران‌ خودرو از دیروز آغاز شد.

با گذشت 22 روز از آغاز اجرای بسته خروج از رکود دولت که در مرحله اول آن حدود 2 هزار و 650 میلیارد تومان تسهیلات برای صنعت خودرو اختصاص یافت، کار مربوط به تحویل خودروهای امانی ایران‌ خودرو و سایپا آغاز شد. مدیر فروش یکی از نمایندگی‌های ایران‌ خودرو در این باره گفت: فرآیند مربوط تحویل محصولاتی که در قرارداد فروش آنها مدت زمان تحویل 7 روز اعلام شده بود، آغاز شد و امکان فاکتور شدن و صدور سند برای این خودروها فراهم شده است. وی ادامه داد: تحویل خودروهایی که در قرارداد فروش آنها، مدت تحویل 30 روز مشخص شده نیز به مرور انجام خواهد شد. مدیر یکی دیگر از نمایندگی‌های ایران خودرو نیز گفت: کار مربوط به تحویل خودروها کم‌کم در حال انجام است، ولی زمان تحویل خودروها به رنگ خودروها بستگی دارد که اگر از رنگ مورد درخواست مشتری، موجودی داشته باشیم کار تحویل انجام خواهد شد، در غیر این صورت باید منتظر تامین خودرو باشیم. مسوول فروش یکی دیگر از نمایندگی‌های ایران خودرو نیز در مورد چگونگی محاسبه زمان 30 روزه تعیین شده برای تحویل خودرو گفت: این مدت از زمان تکمیل پرونده مشتریان محاسبه خواهد شد.


در همین حال، گروه خودروسازی سایپا نیز اعلام کرد که فرآیند اداری طرح تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی خرید خودرو انجام و مراحل اجرایی آن آغاز شده است. گروه خودروسازی سایپا اعلام کرد که هم اکنون چک‌های تحویلی متقاضیان از کل کشور جمع‌آوری و نسبت به ظهرنویسی و تحویل به بانک‌های عامل اقدامات لازم به عمل آمده و طبق توافق قبلی بانک‌های عامل نیز در حال تطابق شرایط فروش و مشخصات ثبت‌نامی متقاضیان با چک‌های الصاقی هستند. بر این اساس در صورت احراز حائز شرایط بودن متقاضی نسبت به واریز وجه معادل آن پس از تنزیل به حساب شرکت اقدام خواهند کرد. طبق اعلام در حال حاضر امور اداری فرآیند فوق طی شده و مراحل اجرایی آن آغاز شده است و این شرکت خود را متعهد به انجام آن می‌داند و به مرور و به محض تکمیل وجوه خرید هر خودرو نسبت به صدور سند، بیمه‌نامه، شماره‌گذاری و سپس تحویل خودرو در زمان مقرر اقدام فوری و لازم به‌عمل خواهد آورد.