گروه جهان: بحران در سرزمین‌های اشغالی وارد فاز تازه‌ای شد. از یکسو، یک زن فلسطینی روز یکشنبه تلاش داشت تا خود را در بیت‌المقدس منفجر کند. از سوی دیگر، فلسطینیان رهگذران و نیروهای امنیتی اسرائیل را با سلاح سرد مورد حمله قرار می‌دهند. داود کُتّاب، استاد روزنامه نگاری در دانشگاه پرینستون می‌نویسد؛ فلسطینیان برای مقابله با نیروهای مسلح اسرائیلی چاره را در سنگ و چوب و به تازگی «حمل چاقو» دیده‌اند.


این در حالی است که خانم حنین زعبی، نماینده عرب مجلس اسرائیل، فلسطینی‌ها را به «انتفاضه جدید» فراخوانده است. الجزیره در گزارشی با اشاره‌ای غیرمستقیم به سخنان حنین زعبی می‌نویسد؛ برخی دم از انتفاضه جدید می‌زنند در حالی که از دور هم دستی بر آتش نگرفته‌اند. این گزارش می‌افزاید؛ این افراد در کنج خانه و محل کار خود نشسته‌اند و با حقوقی که دریافت می‌کنند نه تنها زندگی راحتی دارند بلکه می‌کوشند آتش درگیری را دامن بزنند.


در هر حال، نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در نشست کابینه خود از سخنان زعبی به شدت انتقاد کرد. او دستور داد که دادستانی اسرائیل اظهارات خانم حنین زعبی، نماینده عرب مجلس اسرائیل را به دلیل «تحریک آشکار به فتنه‌انگیزی» و فراخواندن فلسطینی‌ها به «انتفاضه جدید» مورد رسیدگی قرار دهد.


بنیامین نتانیاهو، همچنین اعلام کرد که 16 یگان نیروهای گارد مرزی برای کنترل اوضاع بسیج شده‌اند. وی افزود: هر مقدار بیشتر که لازم باشد، نیروهای ذخیره بیشتری در روزهای آینده احضار خواهند شد.