فارس: مدیرکل صنایع خودرو وزارت صنعت با اعلام اینکه برای رساندن کیفیت خودرو به سطح انتظارات مردم برنامه کوتاه‌مدت تدوین شده است، گفت: با نظام بانکی برای ارائه تسهیلات خرید خودرو رایزنی شده، اما انتظاری برای کاهش قیمت نداریم.

امیرحسین قناتی، مدیرکل صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به این سوال که چرا با وجود حمایت بسیار از صنعت خودرو در 30 سال گذشته، کیفیت خودرو همچنان مطلوب نیست، افزود: خودروسازان حداقل نیازهای مشتریان را در حوزه کیفیت تامین نکرده‌اند و در این باره از ابتدای سال برنامه کوتاه‌مدتی برای ارتقای کیفیت متناسب با قیمت انجام شده است. قناتی با بیان اینکه شیب قیمت همواره تندتر از شیب کیفیت بوده است، افزود: باید همراه با بالارفتن قیمت، کیفیت هم افزایش می‌یافت؛ بنابراین طوری برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری شده است که خلأ موجود برطرف شود.


وی گفت: نتایج این برنامه‌ریزی‌ها در کوتاه‌مدت ملموس‌ نخواهد بود و در شورای سیاست‌گذاری اهداف موجود را به خودروسازان اعلام کرده‌ایم، علاوه‌بر این به خودروسازان در حوزه رفع عیوب، تکلیف کرده‌ایم تا علاوه‌بر خدمات و فروش در تامین قطعات پرمصرف به‌صورت با کیفیت و با اصالت توجه ویژه داشته باشند. قناتی در پاسخ به این سوال که وزارت صنعت در مواجهه با انباشت خودرو که طبق اعلام آقای نعمت‌زاده ۱۰۰ هزار دستگاه در انبار است، چه برنامه‌ای‌ ‌دارد و اینکه با پدیده نخریدن خودروی داخلی چه اقداماتی انجام خواهید داد، گفت: آمار انباشت انبار خودروها کاهش پیدا کرده و در این حوزه راهکارهایی را مد نظر قرار دادیم که رونق به این بازار برگردد.