گروه خودرو: مراسم افتتاح مرکز فروش و خدمات پس از فروش سیبا موتور (زیرمجموعه تجاری ساز گروه بهمن) دیروز در شرایطی برگزار شد که رئیس کمیسیون صنعت و معدن مجلس با انتقاد از پژو، حضور دوباره این خودروساز فرانسوی در ایران را منوط به داخلی‌سازی و صادرات دانست.

رضا رحمانی با بیان اینکه ایرانی‌ها رفتار پژو را فراموش نخواهند کرد، گفت: این خودروساز فرانسوی با ما قرارداد 10 ساله داشت، اما زودتر از موعد رفت و باید پاسخگوی این رفتار خود باشد.


وی با تاکید بر اینکه پژویی‌ها باید بدانند کارشان مبنی‌بر رفتن از ایران اشتباه بوده، افزود: این موضوع را حضوری نیز به مسوولان پژو گفته‌ایم و آنها نباید در حالی که بیش از ۳۰ درصد سودشان از ایران بود، بازار ما را رها می‌کردند. رئیس کمیسیون صنعت و معدن مجلس، اما از شروط بازگشت دوباره پژو نیز صحبت به میان آورد و گفت: پژو اگر می‌خواهد برگردد، باید چند شرط را رعایت کند، از جمله اینکه تولیداتش در ایران حداقل با ۵۰ درصد ساخت داخل آغاز شود و دوم اینکه محصولات روز خود را به بازار ایران بدهد. رحمانی از صادرات نیز به‌عنوان دیگر شرط مجلس برای پژو گفت و تاکید کرد: زمانی دوره تولید بود و تولید‌کنندگان هرچه تولید می‌کردند می‌فروختند، اما هم‌اکنون آن دوره گذشته و دوره برندینگ و تولید محصولات با قیمت و کیفیت مناسب فرا رسیده است. اما در مراسم دیروز، مدیرعامل سیبا موتور نیز با بیان اینکه مطالبات مردم در مورد کیفیت و قیمت خودرو، بر رکود فعلی اثر گذاشته گفت: با این حال عامل اصلی در رکود موردنظر، به هم خوردن عرضه و تقاضا است. خضری افزود: طبق آمار هم‌اکنون ۴۲۲ هزار دستگاه خودرو در ناوگان حمل‌ونقل باری کشور فعال است که از این تعداد ۱۲۰ هزار دستگاه بیش از ۲۵ سال عمر دارند. وی با بیان اینکه این موضوع نشان‌دهنده سن بالای ناوگان حمل‌ونقل باری کشور است، خاطرنشان کرد: به‌عنوان مثال ۲۹ هزار دستگاه کشنده بالای ۲۵ سال عمر دارند.