ایرنا: مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران گفت: ۱۰ هزار خودرو فرسوده ناوگان تاکسیرانی پایتخت براساس قرارداد منعقده میان این سازمان و شرکت ایران خودرو نوسازی خواهند شد.


میثم مظفر تصریح کرد: این قرارداد در قالب طرحی با همکاری و هماهنگی ستاد حمل‌و‌نقل و سوخت با ایجاد یک بستر نرم‌افزاری و اعطای تسهیلات بانکی از طریق بانک صادرات با هدف نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهر تهران اجرایی خواهد شد.


مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با تاکید بر لزوم نوسازی ناوگان تاکسیرانی پایتخت افزود: حذف خودرو پیکان از ناوگان تاکسیرانی پایتخت از جمله برنامه‌های محوری و اولویت‌های اصلی این سازمان است به نحوی که سال آینده تاکسی‌های پیکان موجود در ناوگان تاکسیرانی شهر تهران جمع‌آوری و از رده خارج خواهند شد.


وی با بیان اینکه در حال حاضر تاکسی‌های پیکان اجازه فعالیت به‌عنوان سرویس مدارس شهر تهران را ندارند، خاطرنشان کرد: تا پایان سال‌جاری تمامی تاکسی‌های پیکان از سطح شهر تهران جمع‌آوری و از ناوگان حذف می‌شوند.


وی درخصوص نحوه اجرای طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهر تهران نیز گفت: مالکان تاکسی که خودروی آنها به سن فرسودگی رسیده باید برای دریافت تسهیلات نوسازی خودرو در سامانه اطلاع‌رسانی سازمان تاکسیرانی شهر تهران ثبت‌نام کنند. مظفر تصریح کرد: مالکان تاکسی‌های فرسوده می‌توانند برای استفاده از تسهیلات این طرح و نوسازی خودرو خود به شرکت‌های خصوصی طرف قرارداد با سازمان مدیریت تاکسیرانی شهر تهران نیز مراجعه کنند.