سایپا نیوز: مدیرعامل گروه‌ خودروسازی سایپا تفکر گروه خودروسازی سایپا را جهانی شدن دانست و گفت: سایپا باید به یک برند بین‌المللی تبدیل شود و شرکت سایپا یدک نیز با تامین قطعات و اصلاح ساختار خود در آینده‌ای نزدیک به یک برند ملی تبدیل خواهد شد.


مهدی جمالی در نشست با روسای انجمن‌های صنفی و اعضای کانون نمایندگان گروه سایپا با اشاره به تجربیات کشورهای آلمان، ژاپن و کره که در چرخه صنعت خودرو فعالیت‌های چشمگیری دارند، گفت: این کشورها به‌شدت در بازار داخلی خود، انحصار طلب هستند و با ۸۰ تا ۹۰ درصد استفاده از محصولات وطنی به مصرف داخلی اهمیت ویژه می‌دهند در حالی که همواره ادعای داشتن آزاد ترین اقتصاد دنیا را نیز دارند. وی افزود: با بررسی بازار کشورهای مختلف و پیشرفته دنیا متوجه خواهیم شد که آلمان ۸۵ درصد، ژاپن ۸۰ درصد و کره ۹۰ درصد بازار داخلی خود را در اختیار محصولات داخلی خود قرار داده‌اند و طبق یک برنامه حمایتی، از نگرش و تعصب ملی مردم آن کشور در چرخه تولید صنعت خودرو و محصول داخلی استفاده می‌کنند. مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تصریح کرد: سایپا باید بتواند در جهت حفظ منافع مشترک با نمایندگی‌های خود به کسب‌و‌کار حداکثری و بهره‌برداری از بازار بیندیشد و در این راستا شخصا در بخش‌های مختلف جلسات بسیاری داشته‌ام و تصمیم داریم از مدل و روش‌های مختلف به‌دست آمده براساس یک برنامه تدوین شده، منافع نمایندگان فروش را افزایش دهیم.

مدیرعامل گروه سایپا گفت: تا به امروز چند شرکت معتبر خودروساز خارجی آماده مذاکره با ما هستند که مطمئنا در جهت منافع مشترک شرکای تجاری خوبی را انتخاب خواهیم کرد.