گروه خودرو: در حالی رسیدن به توافق هسته‌ای میان ایران و کشورهای غربی محتمل به‌نظر می‌رسد، فرانسه به شرکت‌هایش برای حضور در بازار ایران آماده باش اعلام کرده است.

هفته گذشته رویترز گزارش داد که یک مقام دولتی فرانسه از شرکت‌های فعال در این کشور خواسته که خود را آماده بازگشت به ایران کنند. این اتفاق در حالی پیش از دستیابی به توافق احتمالی میان ایران و قدرت‌های جهانی روی می‌دهد که خودروسازان فرانسوی قبل از این آماده ورود به بازار ایران بودند و لغو تحریم‌های اقتصادی به آنها به‌ویژه پژو اجازه می‌دهد دوباره در ایران به فعالیت بپردازند.

آماده باش به شرکت‌های فرانسوی در حالی است که خودروسازانی چون پژو و رنو بسیاری از قراردادهای خود برای ورود دوباره به بازار ایران را نهایی کرده‌اند.

با این وجود بسیاری احتمال عدم توافق هسته‌ای و منع ورود این خودروسازان را مطرح می‌کنند و معتقدند که اگر ایران با کشورهای غربی به توافق نرسد با وجود موضع گیری‌های تند و سخت وزیر امورخارجه فرانسه در برابر ایران این قراردادها لغو خواهد شد.

در همین راستا یکی از مسوولان ایران خودرو نیز ادامه همکاری شرکت‌های فرانسوی با ایران را در صورت رسیدن به توافق هسته‌ای و رفع تحریم‌ها عنوان می‌کند و می‌گوید: در صورتی که تحریم‌ها برداشته نشود و توافق حاصل نشود بخشی از برنامه‌هایی که پژو در ایران دارد، اجرایی نخواهد شد.

به اعتقاد کارشناسان برنامه‌هایی که پژو دارد بحث سرمایه‌گذاری مشترک با ایران خودرو است که در صورت نرسیدن به توافق این برنامه ملغی می‌شود.