گروه خودرو: وزارت صنعت، معدن و تجارت روز گذشته در خبرگزاری رسمی خود (شاتا) از عدم تغییر دستورالعمل واردات خودرو خبر داد. چندی پیش برخی از اعضای انجمن وارد‌کنندگان خودرو تاکید داشتند که وزیر صنعت با اصلاح دستورالعمل واردات خودرو موافقت کرده است.

بر این اساس وزارت صنعت، معدن و تجارت دیروز اعلام کرد که مطابق با دستورالعمل ابلاغی، واردات خودرو سواری توسط اشخاص حقیقی و حقوقی فاقد نمایندگی رسمی، منوط به عقد توافقنامه بین اشخاص مذکور و شرکت نمایندگی رسمی خودروی موردنظر برای ارائه خدمات دوره گارانتی و وارانتی (موضوع تحقق اهداف قانون حمایت حقوق مصرف‌کنندگان خودرو) است. بنابر این اعلام، نمایندگان غیررسمی واردکننده خودرو، به شرط اینکه ارائه خدمات پس از فروش مناسب و قطعات یدکی خدمات گارانتی و وارانتی (تعهد ضمانت، تامین قطعات و ارائه سرویس)، همچنین مشخصات کیفیت خودرویی را که می‌خواهند وارد کنند، رعایت کنند امکان واردات خواهند داشت.

همانطور که گفته شد اطلاعیه وزارت صنعت به‌دنبال آن است که هفته گذشته برخی از اعضای انجمن واردکنندگان خودرو از تغییر در دستورالعمل واردات خودرو خبر داده بودند.

به اعتقاد آنها دستورالعمل ابلاغی وزارت صنعت ابهاماتی را برای واردکنندگان به‌وجود آورده است و همین موضوع باعث شده تا این ابلاغیه با موافقت وزارت صنعت، معدن و تجارت اصلاح شود.

یکی از ابهامات مطرح شده توسط واردکنندگان درباره درصد سود نمایندگی‌های رسمی در زمان ورود خودرو از سوی نمایندگان غیررسمی واردات خودرو بود.