ایکوپرس: گروه صنعتی ایران خودرو با هدف تکمیل زنجیره خودروسازی و توسعه سیستم‌های مختلف خودرویی، مرکز تحقیقات گیربکس را راه‌اندازی کرد.

هاشم یکه‌زارع، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اعلام این خبر اظهار کرد: ایران خودرو پیش از این مراکز تحقیق و طراحی در زمینه‌های بدنه و موتور را ایجاد کرده و به دانش فنی مناسب در این بخش‌ها دست یافته است.

وی تاسیس مرکز تحقیقات گیربکس را گامی بلند در راه تحقق برنامه راهبردی ایران خودرو عنوان کرد و افزود: با توجه به تجربه و تخصص شرکت چرخشگر، ماموریت ایجاد مرکز تحقیقات گیربکس به این شرکت داده شده است.

یکه‌زارع از دو برنامه کوتاه‌مدت و بلندمدت برای طراحی و تولید گیربکس در این مرکز خبر داد و گفت: در برنامه کوتاه‌مدت که نزدیک به ۱۵ ماه تا رسیدن به تولید انبوه طول می‌کشد شرکت‌های معتبر جهانی همکاری می‌کنند و برنامه بلندمدت که از دو تا دونیم سال طول می‌کشد، عرضه گیربکس جدید از ایده تا تولید انبوه را در بر دارد. مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گیربکس‌های اتوماتیک و ۶ دنده به بالا را موضوع اصلی مرکز تحقیقات گیربکس عنوان کرد و گفت: در نخستین گام، گیربکس‌های دابل کلاچ اتوماتیک دی.‌سی.‌تی. طراحی و تولید خواهد شد. وی همکاری با دانشگاه‌های داخلی و خارجی و پتانسیل موجود در مجموعه گروه صنعتی به ویژه نیروی انسانی متخصص را یک الزام در طراحی و تولید گیربکس ذکر کرد و گفت: با یک شریک خارجی برای آموزش‌های لازم همکاری می‌کنیم و محصولات تولیدی، برند ایران خودرو خواهند بود.