ایسنا: رئیس مجمع عالی واردات اتاق بازرگانی ایران گفت: دستورالعملی که واردات خودرو را در اختیار واردکنندگان رسمی قرار می‌داد لغو شده است و مطابق با روال عادی، افرادی که کارت بازرگانی‌ دارند می‌توانند خودرو وارد کنند.

محمدحسین برخوردار اظهار کرد: طبق قانون، وارد کردن خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی به دلیل لوکس بودن، ممنوع است؛ بنابراین خودروهایی که کمتر از ۲۵۰۰ سی‌سی هستند می‌توانند وارد کشور شوند و دلیل وارد شدن این خودروها این است که مطمئنا این خودروها مشتریان خاص خود را دارند.

وی افزود: نوع آوردن این خودروها به دلیل اینکه به شکل متمرکز و از طریق نمایندگی نیست جای بحث دارد. اینکه گفته می‌شود قیمت خودروهای وارداتی ۵/ ۲ برابر قیمت جهانی این خودروهاست درست نیست، چراکه مطمئنا قبل از خرید مردم قیمت دلار، گمرک و ارزش افزوده را حساب و بعد نسبت به خرید اقدام می‌کنند. در شرایط فعلی هم رقابت بسیار تنگاتنگ شده است و امکان اینکه قیمت خودروهای وارداتی چند برابر قیمت جهانی باشد وجود ندارد، مگر آنکه نوع خاصی از خودرو باشد که سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اجازه واردکردن خودروهای با قیمت بالا را نخواهد داد. برخوردار عنوان کرد: اگر خودروهای وارداتی در رقابت با خودروهای داخلی قیمت خیلی بالایی داشته باشند، امکان فروش برایشان وجود نخواهد داشت، اما نکته اساسی این است که خودرو‌سازهای ما باید به خودروسازان خارجی بپیوندند و با همکاری هم خودروهای خارجی تولید کنند. به هر حال مردم سلیقه‌های متفاوت دارند؛ بعضی‌ از آنها توان‌شان خودروهایی است که در داخل تولید می‌شود و افرادی هم هستند که توان خرید بالاتری دارند. رئیس مجمع عالی واردات افزود: برای اینکه این مشتریان پوشش داده شوند باید خودروسازان داخلی با خودروسازان خارجی همکاری کنند. پیوستن به خودروسازان خارجی، تکنولوژی را در داخل کشور ارتقا می‌دهد و می‌توانیم در آینده کارهای مثبتی در زمینه طراحی خودرو نیز انجام دهیم.