گروه خودرو: در شرایطی که رئیس شورای رقابت به تازگی اعلام کرده مجلس شورای اسلامی باید در مورد ادامه مسوولیت این شورا در قیمت‌گذاری خودروهای داخلی تصمیم بگیرد، ظاهرا اهالی بهارستان فعلا برنامه‌ای برای بررسی این موضوع ندارند.

طبق گفته‌های بهروز نعمتی، عضو کمیسیون صنایع مجلس، ورود شورای رقابت به قیمت‌گذاری خودروهای داخلی اشتباه بوده، با این حال فعلا تعیین مرجع نهایی تعیین قیمت خودرو را در دستور کار ندارد.

وی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری تسنیم ، با اشاره به اینکه شورای رقابت‌ نامه‌ای مبنی بر استعلام مرجع رسیدگی به رویه‌های ضد رقابتی و انحصاری، به مجلس ارسال کرده تا در دستور کار کمیسیون‌های اقتصادی و صنایع قرار بگیرد، گفته که ورود شورا و تعیین دستوری قیمت‌ها اختلال در بازار خودرو را سبب شده است.

اظهارات نعمتی در شرایطی است که رئیس شورای رقابت چندی پیش عنوان کرد؛ «طبق مصوبه چهارم اسفند ۹۳ مجلس شورای اسلامی در مورد «قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت»، این ابهام وجود دارد که آیا اصلا شورای رقابت می‌تواند در مورد قیمت‌گذاری خودرو اظهارنظر کند یا خیر.» رضا شیوا تاکید کرده بود که «باید از مجلس در مورد اینکه آیا شورای رقابت همچنان می‌تواند در قیمت‌گذاری خودروها دخالت کند، استعلام لازم صورت گیرد.»

هر چند مجلسی‌ها فعلا برنامه‌ای برای بررسی این موضوع ندارند، اما با توجه به گفته‌های شیوا و همچنین نظر نه چندان مثبت اعضای کمیسیون صنایع و اقتصادی مجلس نسبت به عملکرد شورای رقابت، بعید نیست مجلسی‌ها زمینه‌ساز حذف این شورا از پروسه قیمت‌گذاری خودروهای داخلی شوند.

به اعتقاد برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، دخالت شورای رقابت در قیمت‌گذاری خودرو، اخلال در بازار را سبب شده؛ بنابراین باید اجازه داد قیمت خودروها بر اساس مکانیزم عرضه و تقاضا و بدون دخالت عوامل بیرونی تعیین شود.