ایسنا: نایب‌رئیس کمیسیون صنایع و معادن گفت: وام خرید خودرو خاصیت تورمی ندارد و چه بهتر بود که متناسب با میانگین قیمت خودروهای داخلی افزایش می‌یافت.

عزیزالله اکبریان گفت: افزایش وام خرید خودرو در بانک‌ها قابل قبول‌تر از شرکت‌های لیزینگ خودرو است که به صورت خلق‌الساعه به وجود می‌آیند و معلوم نیست که به چه شیوه‌ای رفتار می‌کنند که موجب تحلیل هزینه سرباری به خریداران می‌شوند.

نماینده مردم کرج افزود: معلوم نیست این شرکت‌ها خودرو را به چه قیمتی و به چه شیوه‌ای از خودروسازان خریداری می‌کنند و با چه سودی و با چه شیوه‌ای به خریداران تحویل می‌دهند که خریدار پس از خریداری خودرو زیر بار سنگین پرداخت اقساط بیش از آنچه که اعلام شده است می‌رود.

به گفته وی، افزایش وام خرید خودرو در نظام بانکی از این جنبه بهتر است که نرخ سود در نظام رسمی پولی کشور برعکس شرکت‌های لیزینگ خودرو، واقعی است.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن افزایش دوبرابری وام خودرو از ۷ به ۱۵ میلیون تومان را فاقد آثار تورمی دانست و خواستار افزایش وام خرید خودرو به ۲۵ میلیون تومان شد و افزود: وام خودرو بهتر است متناسب با میانگین قیمت فعلی خودروهای داخلی افزایش یابد.