گروه خودرو: حضور دو خودروساز بزرگ کشور در مزایده چهارم سرخابی‌ها در حالی قطعی شد که بسیاری از فعالان صنعت خودرو و مشتریان این سوال را مطرح می‌کنند که در صورت وجود مشکل نقدینگی خودروسازان چرا این دو شرکت بزرگ قصد دارند، سرمایه خود را صرف خرید سهام باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس کنند.

خرید سرخابی‌ها حالا به محل چالشی برای دو خودروساز بزرگ کشور تبدیل شده است؛ چراکه آنها طی یک ماه گذشته با استناد به افزایش هزینه‌های تولید خواهان مجوزافزایش قیمت از سوی شورای رقابت بودند.

با این حال ایران‌خودرو و سایپا در حالی قصد خرید دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را دارند که تاکنون با انتقاد بسیاری از فعالان صنعت خودرو روبه‌رو بوده‌اند و هر روز بر تعداد مخالفان آنها در این باره افزوده می‌شود.

از یکسو مشتریان مدعی هستند اگر خودروسازان مشکل مالی دارند و به همین دلیل قصد افزایش قیمت خودرو را دارند هزینه خرید دو باشگاه را از کجا آورده‌اند؟ اما از سوی دیگر قطعه‌سازان نیز با بیان اینکه شرکت سایپا و ایران‌خودرو در حال حاضر مبلغ ۴۵۰۰ میلیارد تومان بدهی به قطعه‌سازان دارند، این سوال را مطرح کرده‌اند که اگر دو خودروساز بزرگ پول برای خرید این دوباشگاه دارند، چرا بدهی‌هایشان را به قطعه‌سازان پرداخت نمی‌کنند؟

با وجود همه این انتقادات اما محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت از خرید سرخابی‌های پایتخت توسط خودروسازان حمایت کرده است و در پاسخ به سوال مشتریان و فعالان صنعت خودرو گفته اوضاع بد خودروسازان ربطی به خرید دو باشگاه ندارد.

نعمت زاده در حالی به اعلام حمایت در این باره پرداخته است که شرکت‌های سایپا و ایران‌خودرو سال گذشته برای حل مشکلات مالی خود اموال مازادشان را به فروش رساندند.