روابط عمومی موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی: رئیس موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی بر سرمایه‌گذاری مستقیم خودروسازان خارجی به‌ویژه شرکت‌های ژاپنی در ایران تاکید کرد و گفت: دولت و مجلس ارائه مشوق‌های جدید برای جذب سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی به کشور را در دستور کار دارند.

محمدرضا رضوی در دیدار با سفیر ژاپن و نمایندگان شرکت‌های بازرگانی مرتبط با سوزوکی و نیسان در ایران، بر گسترش فعالیت، تجارت و تولید خودروسازان ژاپنی در ایران تاکید و اظهار امیدواری کرد تا همکاری‌های ایران و ژاپن در این صنعت افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه دولت ایران مشوق‌هایی را برای خودروسازان خارجی پیشنهاد کرده افزود: امروزه شرکت‌های خودروسازی دنیا به‌ویژه شرکت‌های اروپایی در تلاش هستند تا به ایران برگردند و در کشورمان سرمایه‌گذاری کنند.

کوجی‌هانیدا سفیر ژاپن در ایران نیز اظهار امیدواری کرد که همکاری‌های ایران و ژاپن در زمینه صنعت خودرو افزایش یابد.

آکیرا کوبایاشی مدیرعامل شرکت کانماتسو ایران ( شرکت بازرگانی مرتبط با سوزوکی) در این دیدار افزود: ما به ایران‌خودرو قطعاتی عرضه می‌کردیم، ولی به علت وجود تحریم‌ها این ارتباط کاهش پیدا کرد. در شرایط جدید ما به‌دنبال ارائه الگوهای متفاوتی از همکاری با ایران خودرو هستیم. وی گفت: خطوط تولید شرکت‌های خودروسازی ایرانی باید به روز شوند تا بهره‌وری آنها افزایش یابد. با آموزش مدیران شرکت‌های خودروساز ایرانی می‌توانیم به صنعت خودرو ایران کمک کنیم.

کوبایاشی با اشاره به تجربه حضور شرکت سوزوکی در ایران افزود: با توجه به شناخت سوزوکی از بازار ایران امکان سرمایه‌گذاری از نظر ما در این بازار وجود دارد.