مهر: سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: هیچ خودروسازی حق ندارد بدون مجوز شورای رقابت، قیمت خودرو را افزایش دهد.

مجتبی خسروتاج در برنامه «متن و حاشیه» شبکه سه سیما اظهار کرد: البته شورای رقابت هزینه واحدهای خودروسازی و همچنین فرمول تعیین قیمت را بررسی می‌کند و سپس درباره قیمت تصمیم می‌گیرد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره حضور هیات‌های تجاری خارجی همزمان با مذاکرات هسته‌ای گفت: این هیات‌ها بخش زیادی از مذاکرات را انجام می‌دهند، اما منتظر نتیجه نهایی مذاکرات با ۱+۵ می‌مانند.

خسروتاج افزود: اما در این میان شرکت‌های داخلی نیز می‌توانند شرکای خود را با حضور این شرکت‌ها در تهران پیدا کنند تا زمینه برای همکاری فراهم شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته با وجود ادامه تحریم‌ها ۱۶۰ میلیارد دلار تجارت جهانی با کشورها داشتیم، تصریح کرد: این در حالی بود که آنان تحریم‌ها و کنترل‌های شدید خود را ادامه دادند، اما حجم تجارت خارجی نشان داد ظرفیت‌های اقتصادی ایران بسیار بالا است.

معاون وزیر صنعت در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره کیفیت خودرو نیز گفت: نظر شخصی من این است که اگر شرایط رقابتی در این صنعت ایجاد می‌شد و تعرفه‌ها در شرایط فعلی باقی نمی‌ماند، وضعیت خودرو بهتر بود.

وی افزود: صنعت خودرو در کشور ۱۲۰۰ قطعه‌ساز دارد که امیدواریم در آینده براساس برنامه ریزی کیفیت خودروها در شان مردم و مشتریان باشد.