ایسنا: مدیر مالی جنرال موتورز پیش‌بینی کرد خودروساز شماره یک آمریکا از عرضه فناوری نسل چهارم LTE در خودروهای سواری و کامیون در مدت سه سال آینده ۳۵۰ میلیون دلار درآمد خواهد داشت. چاک استیونز در کنفرانس بانک آمریکا، خدمات آن استار نسل چهارم LTE را فرصت تازه‌ای عنوان کرد که چندان مورد توجه قرار نگرفته است. فناوری نسل چهارم LTE یک اتصال بی‌سیم است که امکان انتقال سریع‌تر اطلاعات را فراهم می‌کند. طراحی فناوری داخل خودرو بهتر برای خودروسازانی مانند جنرال موتورز برای جذب خریداران جوان‌تر و آشنا به فناوری از اهمیت زیادی برخوردار است. به گفته استیونز، بر مبنای طرح‌های کنونی که هنوز در مراحل اولیه استفاده از این فناوری هستند، انتظار می‌رود سود جنرال موتورز از هم‌اکنون تا سال ۲۰۱۸ به میزان ۳۵۰ میلیون دلار بهبود پیدا کند و این تازه یک شروع خواهد بود. جنرال موتورز نسل چهارم LTE را در بیش از ۳۰ خودرو از مدل‌های ۲۰۱۵ در آمریکای شمالی عرضه کرده و انتظار دارد همه مدل‌های سال ۲۰۱۶ این قابلیت را داشته باشند. طرح‌های آینده جنرال موتورز شامل عرضه این فناوری در بازارهای خارجی خواهد بود. مدیرمالی جنرال موتورز دورنمای درآمد کوتاه‌مدت این خودروساز را مورد تایید مجدد قرار داد و اظهار کرد جنرال موتورز امسال بهبود سود عملیاتی و حاشیه سود را هدف گرفته است. وی همچنین پیش‌بینی کرد درآمد عملیاتی در بخش مالی این شرکت تا سال ۲۰۱۸ بیش از دو برابر می‌شود.

این خودروساز آمریکایی همچنین اعلام کرد هزینه‌های کارگری در کره جنوبی طی پنج سال گذشته حدود ۵۰ درصد افزایش یافته است با این همه قصد ندارد هیچ یک از چهار کارخانه خود در این کشور را تعطیل کند.

جنرال موتورز اوایل امسال در راستای کاهش هزینه گسترده، اعلام کرد و تولید در اندونزی را پایان و فعالیت‌هایش در تایلند را کاهش می‌دهد. این تصمیم موجب شده بود تحلیلگران کاهش فعالیت این خودروساز در کره جنوبی را پیش‌بینی کنند.