ایسنا: فورد موتور به‌منظور کمک به توسعه خدمات خودرو متصل این خودروساز، با مایکروسافت همکاری می‌کند. یکی از امکاناتی که فورد قصد دارد اواخر امسال از طریق سرویس جدید خود فراهم کند، امکان به‌روزرسانی اتوماتیک سیستم اطلاعات سرگرمی Sync ۳ به‌صورت بی‌سیم است. این سرویس مبتنی‌بر پلت‌فرم آزور مایکروسافت کار خواهد کرد که یکی از اولین شرکای فناوری این خودروساز به شمار می‌رود. به گفته دان باتلر، مدیر خدمات و خودروهای متصل فورد، سرویس جدید، این شرکت را قادر می‌سازد اطلاعات بیشتری در مورد نحوه استفاده رانندگان از خودروها به‌دست بیاورد.

وی در ادامه افزود: داده‌هایی که فورد از طریق بی‌سیم از این سرویس به‌دست می‌آورد می‌تواند برای تشخیص مشکلات مکانیکی یا مطلع کردن مالکان و نمایندگی‌های فروش در مورد زمان تعمیرات مورد استفاده قرار گیرد و همچنین اطلاعات لازم را در مورد نحوه استفاده از خودرو و عادت‌های رانندگی برای بیمه‌کنندگان فراهم کند.

فورد پس از اینکه نخستین نسخه‌های Sync و مای فورد تاچ که به‌طور مشترک با مایکروسافت طراحی شده بود با مشکلات فنی و شکایت‌های گسترده مصرف‌کنندگان روبه‌رو شدند، دو سال قبل برای کمک به ساخت نرم‌افزار Sync ۳ از همکاری با مایکروسافت روی برگرداند و به QNX بلک بری متوسل شد. سیستم Sync ۳ که دسامبر گذشته رونمایی شد، از پاییز امسال در بعضی از مدل‌های فورد ۲۰۱۶ عرضه خواهد شد. شبکه جدید فورد این خودروساز را قادر می‌سازد مجموعه گسترده‌ای از خدمات موبایلی را داخل و خارج از خودرو عرضه کند. بر اساس گزارش رویترز، فورد نخستین خودروسازی نیست که از پلت‌فرم آزور استفاده می‌کند. مایکروسافت و تویوتا موتور هم همکاری در خدمات مورد نظر را اعلام کرده اند و در سال ۲۰۱۳ قرارداد مشابهی با کوروس بسته شد که زیرمجموعه شرکت چینی چری اتومبیل است.