تابناک: در۱۰ ماه نخست سال جاری ۲ هزار و ۸۹۰ دستگاه بی‌ام‌و، ۷۱۹ دستگاه مرسدس بنز، ۱۶ دستگاه پورشه و ۱۲ دستگاه مازراتی، وارد ایران شده است. در این مدت در مجموع ۷۱ هزار و ۶۹۰ دستگاه خودرو سواری وارد کشور شده است که در این میان خودرو‌های برند هیوندای با ۳۳ هزار و ۳۹۵ دستگاه بیشترین سهم را در واردات خودرو به خود اختصاص داده ‌است.

پس از هیوندای، خودروهای برند کیا با ۱۳هزار و ۶ دستگاه رتبه دوم خودروهای وارد شده به کشور را در اختیار دارد. پس از این دو برند کره ای، تویوتا ژاپن با ۸ هزار و ۲۳۴ دستگاه در رتبه سوم خودرو های وارد شده به کشور در ۱۰ ماه نخست امسال جای دارد. طی این مدت در مجموع ۱۰ هزار و ۸۴۴ دستگاه هیوندای سانتافه وارد کشور شده است و به این ترتیب این خودرو توانست عنوان نخست در میان خودروهای وارد شده به کشور را از آن خود کند.

بر اساس این گزارش، در میان برندهای لوکس وارداتی به ایران، ب‌ام‌و آلمان با ۲ هزار و ۸۹۰ دستگاه خودرو بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است، ضمن آنکه لکسوس توانسته با یک هزار و ۸۴ دستگاه خودرو رتبه دوم را از آن خود کند و از مرسدس بنز پیشی بگیرد.

در۱۰ ماه نخست سال جاری در مجموع ۷۱۹ دستگاه مرسدس بنز، ۱۶ دستگاه پورشه و ۱۲ دستگاه مازراتی وارد ایران شده است. در میان برندهای چینی حاضر در بازار ایران، در ۱۰ ماه نخست امسال جیلی در مجموع ۶۳۸۵ دستگاه خودرو وارد کشور کرد.