ایسنا: یک کارشناس صنعت خودرو گفت: خودروسازان چینی توانایی انتقال دانش فنی به ایران را ندارند؛ بنابراین نباید امیدی به این شرکت‌ها برای افزایش سطح کیفی صنعت خودرو داشته باشیم. امرالله امینی اظهار کرد: خودروسازان چینی نه به تولید بلکه کپی‌برداری خودروهای تولیدی در اروپا و آسیا می‌پردازند.

وی با بیان اینکه تنها نکته مثبت خودروهای چینی، پایین بودن قیمت آنها است، خاطرنشان کرد: البته این کاهش قیمت بی‌دلیل نیست و به کیفیت پایین این خودروها باز می‌گردد.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: خودروسازان چینی خودروهای اروپایی، کره‌ای و ژاپنی را به روش مهندسی معکوس، کپی‌سازی می‌کنند. البته این کپی‌ها چندان برابر با اصل نیست.

وی افزود: چینی‌ها برای کاهش قیمت تمام شده تولید و فروش محصولات خود از مواد اولیه نازل و با کیفیت پایین استفاده می‌کنند به همین دلیل عمر مفید خودروهای چینی بسیار پایین است.

امینی با بیان اینکه خودروسازان چینی کور می‌کنند، اما شفا نمی‌دهند، تصریح کرد: بنابراین خودروسازان داخلی نباید امیدی به ارتقای دانش فنی از طریق چینی‌ها داشته باشند.‌ آنها فقط می‌خواهند محصولات بی‌کیفیت‌شان را در بازار ایران عرضه کنند و در این راه نیز موفق بوده‌اند.