فارس: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه بخش عمده‌ای از سهام خودروسازان به بخش خصوصی واگذار شده است، گفت: تقویت صنایع خودرو زمینه رقابت با برندهای خارجی را فراهم می‌کند. علی سبحانی‌فر با بیان اینکه بخش عمده‌ای از سهام خودروسازان به بخش خصوصی واگذار شده و سهم بخش دولتی نیز بسیار کاهش یافته است، اظهار کرد: صنایع خودرو باید تقویت شوند تا به جایگاه اصلی خود برسند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صنایع خودرو ایران همزمان با صنایع خودرو کره جنوبی آغاز به کار کرده است، تصریح کرد: کره جنوبی در این مدت توانسته پیشرفت خوبی در این زمینه داشته باشد، اما صنایع خودرو ما هنوز در جایگاه مناسبی قرار ندارد. وی با بیان اینکه با تقویت صنایع خودرو می‌توان زمینه رقابت این صنایع با صنایع خودرو خارجی را ایجاد کرد، یادآور شد: این موضوع با مدیریت انتقال دانش، تولید خودرو با کیفیت و ایجاد ارزش افزوده ایجاد می‌شود.

سبحانی‌فر با بیان اینکه از سرمایه‌گذاران این انتظار می‌رود که در صنایع خودرو سرمایه‌گذاری بیشتری داشته باشند تا این صنعت به جایگاه اصلی خود برسد، گفت: یکی از مسائلی که امروز بازار خودرو را درگیر خود کرده قیمت خودروهاست که این وضعیت به بازار عرضه و تقاضا بستگی دارد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عرضه و تقاضا و برخی مسائل دلیل نوسان قیمت خودرو است، ادامه داد: در هر حال خودروسازان باید به مساله کیفیت در ساخت خودرو و رضایتمندی مردم دقت و اهتمام بیشتری داشته باشند.