در پی انتشار گزارشی با عنوان «تولید اولین خودرو چینی در جاده مخصوص» که به تشریح آمار تولید خودرو طی هشت ماهه گذشته پرداخته بود شرکت سایپا جوابیه‌ای ارسال کرده که عینا در ادامه می‌آید: ۱- طبق آیین نگارش خبر اصولا مهم‌ترین پیام یک خبر یا یک یادداشت که می‌تواند به ترغیب خواننده برای مطالعه آن متن کمک کند را به‌عنوان تیتر انتخاب می‌کنند. اما این تیتر نیز باید دارای شرایطی باشد که قطعا با متن خبر تطبیق و با شرح خبر نیز تناسب داشته باشد.

انتخاب تیتری با عنوان (تولید اولین خودرو چینی در جاده مخصوص) در آن رسانه با توجه به اینکه در متن خبر اشاره‌ای مستقیم به تولید خودرو آریو (s۳۰۰) در سایت ساوه گروه خودروسازی سایپا کرده است، نشان از عدم دقت و توجه نگارنده به آیین نگارش و همچنین بعد مسافتی جاده مخصوص تا ساوه داشته و صرفا برای جذب خواننده اقدام به بازی با کلمات کرده است. ادعای تولید اولین خودرو چینی در جاده مخصوص در شرایطی است که فاصله شرکت سایپا در جاده مخصوص و خطوط تولید آریو در شرکت بن رو ساوه چیزی در حدود ۱۷۰کیلومتر است.

۲- پتانسیل و ضریب تولید خودرو سراتو در شرکت سایپا در حال حاضر روزی ۲۰ دستگاه بوده و با توجه به برنامه‌ریزی‌های دقیق معاونت مهندسی شرکت سایپا این رقم تولید تا پایان سال ۹۳ افزایش و جمعا به چیزی در حدود ۳ هزار دستگاه خواهد رسید. در همین راستا در جهت حفظ حقوق مصرف‌کنندگان و افزایش ضریب اطمینان در جهت تولید محصول با کیفیت‌تر و رضایت مشتری اقدام به پیش‌فروش تعداد ۵۰۰ دستگاه سراتو کرده است و این پیش‌فروش کمتر از توانایی‌های واقعی شرکت سایپا در جهت تولید یک محصول لوکس کره‌ای می‌باشد، از این‌رو با استناد به موارد فوق و برنامه‌ریزی دقیق در جهت پیش‌فروش خودرو سراتو با موعد ۶۰ روزه، قطعا تحویل این سفارشات بدون تاخیر صورت خواهد پذیرفت. لذا از آنجا که نوشته آن روزنامه به قصد برهم زدن آرامش مشتریان درج شده، لازم است این موضوع اصلاح شود.