ایرنا: رئیس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی از مرجوع شدن تعدادی از خودرو های ۲۵۰۰ سی‌سی توسط این سازمان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه براساس مصوبه دولت خودروهای یادشده قابلیت فروش ندارند، تعدادی از این خودروها توسط سازمان اموال تملیکی مرجوع شده است. اردشیر محمدی افزود: البته تعداد محدودی خودرو ۲۵۰۰ سی‌سی در این سازمان موجود است که در صورت مراجعه صاحبان آن به آنها مرجوع خواهد شد. براساس مصوبه هیات‌وزیران، واردات خودروهای با حجم موتور ۲۵۰۰ سی‌سی به کشور به‌طور کامل ممنوع شده است. طبق مصوبه هیات‌وزیران خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی که باید متروکه می‌شد دیگر امکان فروش را در داخل کشور ندارند و باید مرجوع شوند. همچنین بر اساس مصوبه دولت، خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی صرفا در مناطق آزاد اجازه تردد دارند و اگر وارد گمرک شوند پس از طی مراحل متروکه که سه ماه طول خواهد کشید، این خودروها باید مرجوع شوند. مرجوع شدن خودروهای ۲۵۰۰ سی‌سی

ایرنا: رئیس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی از مرجوع شدن تعدادی از خودرو های ۲۵۰۰ سی‌سی توسط این سازمان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه براساس مصوبه دولت خودروهای یادشده قابلیت فروش ندارند، تعدادی از این خودروها توسط سازمان اموال تملیکی مرجوع شده است. اردشیر محمدی افزود: البته تعداد محدودی خودرو ۲۵۰۰ سی‌سی در این سازمان موجود است که در صورت مراجعه صاحبان آن به آنها مرجوع خواهد شد. براساس مصوبه هیات‌وزیران، واردات خودروهای با حجم موتور ۲۵۰۰ سی‌سی به کشور به‌طور کامل ممنوع شده است. طبق مصوبه هیات‌وزیران خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی که باید متروکه می‌شد دیگر امکان فروش را در داخل کشور ندارند و باید مرجوع شوند. همچنین بر اساس مصوبه دولت، خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی صرفا در مناطق آزاد اجازه تردد دارند و اگر وارد گمرک شوند پس از طی مراحل متروکه که سه ماه طول خواهد کشید، این خودروها باید مرجوع شوند.

رشد تولید وانت ۱۵۱ سایپا

سایپا نیوز: شرکت بن رو سایپا موفق به شکستن رکورد کل تولید سال ۹۲ شد. شرکت بن رو از گروه خودروسازی سایپا موفق شد به رشد ۱۷۴ درصدی در تولید سایپا ۱۵۱ (وانت پراید) دست یابد. بر اساس این گزارش شرکت بن رو سایپا با تولید ۱۴ هزارو ۳۰۲ دستگاه وانت پراید تا تاریخ ۲۶/۸/۹۳ توانست رکورد کل تولید این شرکت را در سال ۹۲ با تولید پنج هزارو ۲۱۲ دستگاه بشکند و به رشدی چشمگیر دست یابد. این در حالی است که این شرکت در سال جاری صرفا سایپا ۱۵۱ (وانت پراید) تولیدکرده، ولی در سال گذشته تواما سایپا ۱۵۱ و سایپا ۱۳۱ را به تولید رسانده و با در نظر گرفتن مجموع دو خودرو نیز تاکنون به رشد ۵ درصدی دست یافته است.

مشارکت ۴۴۰ شرکت در نمایشگاه قطعه

گروه بنگاه‌های اقتصادی: نهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو تهران که در نوع خود بزرگ‌ترین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو خاورمیانه محسوب می‌شود، با حضور ۴۴۰ شرکت از ۷ آذرماه در تهران برگزار می‌شود. معرفی توانمندی‌های کارخانه‌ها و شرکت‌های داخلی، بسترسازی برای توسعه مبادلات و همکاری‌های صنعتی شرکت‌های ایرانی و خارجی، توسعه صادرات و یافتن بازارهای جدید صادراتی، ارائه پتانسیل‌ها و توانمندی‌های قطعه‌سازی کشور، نمایش آخرین تحولات و دستاوردهای علمی، فنی و صنعتی داخلی و خارجی این حوزه، ایجاد ارتباط تجاری جدید و انتقال دانش، فناوری و تجربیات موفق جهانی به کشور، ایجاد زمینه‌های لازم برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های داخلی و خارجی و کار آفرینی و اشتغال پایدار از مهم‌ترین اهداف برگزاری این نمایشگاه است. در حاشیه این نمایشگاه چند کنفرانس و کارگاه علمی آموزشی صنعت خودرو با حضور استادان دانشگاه، کارشناسان و محققان و طراحان برگزار خواهد شد.