گروه خودرو: در شرایطی که وزارت صنعت، معدن و تجارت چندی پیش برای احداث مرکز تست جاده خودرو در کشور، فراخوان داد، رئیس انجمن تایر می گوید اولین مرکز تست، در ایران ساخته شده بهمن‌ماه در کرمان افتتاح خواهد شد. عباس عباسی با بیان اینکه طراحی این مرکز از ۵ سال پیش آغاز شده و در حال حاضر به‌صورت آزمایشی برای تست خودرو و تایر فعال است، گفت: مساحت این مرکز ۱۳۰ هکتار و در فاصله ۲۰ کیلومتری شهر کرمان قرار گرفته و طی ماه‌های اخیر، خودروسازان برخی محصولات و تایرهای خود را برای تست به آنجا فرستاده‌اند.

به گفته وی، در این مرکز امکان تست فرمان‌گیری، تست ترمزگیری در حالت خیس و خشک، تست مصرف سوخت، تست صدا و تست راحتی سرنشین فراهم است.

عباسی این را هم گفت که مرکز تست خودرو موردنظر با استفاده از دانش فنی شرکت اروپایی ایدی‌آدا که یکی از بزرگ‌ترین مراکز تست خودرو دنیا را در اختیار دارد، انجام شده و اجرای آن توسط پیمانکاران داخلی صورت گرفته است. وی با بیان اینکه با سازمان استاندارد برای استفاده از مرکز آزمون خودرو کرمان مکاتبه شده، افزود: هزینه تست خودرو در این مرکز یک چهارم هزینه تست در مراکز خارج از کشور است و در مورد تست تایر نیز این هزینه به یک پنجم می‌رسد.