مهر: مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از مذاکره با رنو برای از سرگیری تولید دوباره مگان در ایران خبرداد و گفت: با توجه به از رده خارج شدن مگان در دنیا، تولید دوباره این خودرو به‌شرط افزایش ساخت داخل، جزو همکاری‌های مشترک ایران و فرانسه خواهد بود. سعید مدنی درخصوص از سرگیری تولید مگان گفت: مذاکره با رنو برای تولید مجدد مگان در ایران در دستور کار قرار دارد و امیدواریم ظرف هفته‌های آینده، با حل شدن مساله هسته‌ای ایران و مثبت بودن مذاکرات، مذاکره با رنو نیز به نتیجه قطعی برسد.

وی افزود: البته برای تولید مجدد مگان پیش‌شرط‌هایی وجود دارد؛ چراکه این خودرو در دنیا از رده خارج شده است و البته در ایران هنوز هم طرفدارانی دارد؛ بنابراین تولید مجدد مگان مشروط به افزایش ساخت داخل این خودرو خواهد بود.

مدنی تصریح کرد: البته هنوز نتیجه مذاکره با رنو بر سر تولید مجدد این خودرو مشخص نیست، اما تولید تندر ۹۰ و ساندرو را با قدرت ادامه خواهیم داد، به نحوی که روزانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ دستگاه تندر و ساندرو تولید می‌شود.

با توقف تولید مگان، قیمت این خودرو در بازار به شدت افزایش یافته است و هم‌اکنون اختلاف قیمت فاحشی میان قیمت کارخانه‌ای این خودرو با بازار وجود دارد و گاه این اختلاف قیمت به ۲۰ میلیون تومان هم می‌رسد.