ایسنا: دفاتر شرکت لیزینگ خودروی نگین آفتاب به دلیل عمل نکردن به تعهدات از سوی قوه‌قضائیه پلمب شده است. به گفته برخی مالباختگان، بیش‌از ۱۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پول مردم به حساب این شرکت واریز شده است. در دو سال اخیر به دلیل افزایش قیمت خودروهای داخلی و وارداتی، تمایل مصرف‌کنندگان برای خرید اقساطی (لیزینگی) این محصولات افزایش یافته است.

این موضوع باعث افزایش شدید تعداد شرکت‌های فعال در حوزه لیزینگ خودرو شده است و به موازات آن تعداد کلاهبرداری‌های صورت گرفته در این حوزه نیز افزایش یافته است. در جدیدترین رویداد در این زمینه، تعدادی از مالباختگان شرکت «لیزینگ خودروی نگین ‌آفتاب» چند روز پیش مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند. افراد تجمع‌کننده به‌دنبال پلمب دفتر این شرکت و عدم انجام تعهدات، از مسوولان قضایی خواستند در رسیدگی و پاسخگویی به مطالبات آنها تسریع شود. براساس گفته افراد مالباخته حاضر در این تجمع، شرکت لیزینگ خودروی نگین آفتاب با حجم گسترده تبلیغات از طریق صدا و سیما، مطبوعات و بیلبوردهای سطح شهر، اقدام به جذب گسترده خریداران کرده و با بیش از یک هزار و ۹۵۰ فقره قرارداد و دریافت مبالغ بیش از ۱۰ میلیون تومان از هر قرارداد، به تعهدات خود عمل نکرده است.

بنابراین با توجه به تعداد قراردادهای منعقده و همچنین میزان پیش پرداخت‌های دریافت شده از خریداران، بیش از ۱۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پول مردم به حساب شرکت لیزینگ خودروی نگین آفتاب واریز شده با این حال این شرکت از تحویل خودروهای پیش فروش شده خودداری کرده و به موازات آن با شکایت مالباختگان و تشکیل پرونده در دادگستری، دفاتر این شرکت نیز پلمب شده است.

در این شرایط اطلاعی از سرنوشت وجوه واریزی خریداران به حساب شرکت لیزینگ خودروی نگین آفتاب، در دست نیست و مسوولان دادگستری نیز تاکنون اعلام نکرده‌اند که چه میزان پول در حساب‌های توقیف شده این شرکت موجود است، چه تعداد از خریداران موفق به دریافت خودرو یا وجوه واریزی خود نشده‌اند و در نهایت سرنوشت وجوه واریزی مالباختگان چه خواهد بود؟

با توجه به این اتفاقات، کارشناسان به مردم توصیه می‌کنند که از واریز پول به حساب شرکت‌های لیزینگ‌ خودرو خودداری کرده و تنها در شرایطی که با واریز وجه اولیه، خودرو به آنها تحویل داده می‌شود، نسبت به خرید اقدام کنند؛ زیرا هیچ تضمینی وجود ندارد که پس از واریز وجه، خودرو در موعد قید شده در قرارداد به آنها تحویل داده شود.