ایکوپرس: به گفته مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو همکاری‌های خارجی ایران‌خودرو به‌صورت مونتاژکاری نخواهد بود و به‌صورتی برنامه‌ریزی شده که به ارتقای قطعه‌سازان و معرفی برند ایران‌خودرو به بازارهای جهانی بینجامد. هاشم یکه زارع در دیدار با جمعی از مسوولان شهرستان‌های شهریار،‌ قدس و ملارد گفت: برنامه تولید ابلاغ شده از سوی وزارت صنعت برای امسال ۶۰۰ هزار دستگاه است که تولید در شش ماه سپری شده از سال جاری با افزایش بیش از دو برابری در مقایسه با نیمه نخست سال گذشته به ۲۷۵ هزار دستگاه خودرو رسیده است.

وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر بحران تولید را پشت سرگذاشته‌ایم و با تولید روزانه ۲۴۰۰ دستگاه خودروی کامل و بدون کسری دغدغه‌ای در این زمینه نداشته و هدفمان ارتقا و توسعه محصولات، افزایش کیفیت محصول و خدمات پس از فروش آن و تولید صادرات محور است. یکه زارع مبنای همکاری با شرکای خارجی را کسب منافع مشترک و ارتقای قطعه‌سازان داخلی دانست.

در ادامه این دیدار حسین گروسی - نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس - ضمن اشاره به دستاوردهای اخیر ایران‌خودرو گفت: درایت مدیریت فعلی ایران‌خودرو منجربه خروج این شرکت از بحران و بازگشت روند عادی تولید شد.

وی افزود: در سال ۲۰۱۱ تعداد یک میلیون و ۶۰۰ هزار خودرو در ایران تولید شد که البته بخش زیادی از آن به‌صورت واردات سی.کی.دی و مونتاژ بود. با مشکلاتی که از ابتدای سال ۹۰ گریبان‌گیر صنعت کشور شد، این تعداد به کمتر از نصف کاهش پیدا کرد.

گروسی تصریح کرد: با تولید ۶۰۰ هزار دستگاه تا پایان سال توسط ایران‌خودرو و همین میزان توسط سایر خودروسازان، جایگاه قبلی ایران در تولید خودرو احیا خواهد شد.

او در عین حال تاکید کرد: شرکت ایران‌خودرو کل تولید خود را بدون اتکا به منابع خارجی و به‌صورت کاملا مستقل انجام می‌دهد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی از برخی انتقادات نسبت به صنعت خودرو توسط برخی نمایندگان مجلس انتقاد کرد و گفت: با توجه به عدم اشراف به مشکلات حوزه صنعت اظهاراتی بیان می‌شود که ممکن است آسیب‌های میلیاردی به صنایع کشور وارد کند که این موضوع برخلاف سیاست‌های کلی نظام و بحث حمایت از تولید داخل است.