ایسنا: مدیرعامل فورد موتور قفل شدن ترافیک جهانی را که حاصل مهاجرت گسترده به شهرها است، تهدید جدید برای خودروسازی سنتی عنوان کرد. بیل فورد، نتیجه هنری فورد در بخشی از اظهاراتش در نمایشگاه کنگره جهانی سیستم‌های حمل‌و‌نقل هوشمند که در دیترویت برگزار می‌شود، گفت: در گذشته بیشتر مردم بیش از ۲۵ مایل از محل زندگی خود دور نمی‌شدند و می‌توانستند محل کار، زندگی و تفریحشان را انتخاب کنند؛ اما این مدل جابه‌جایی در معرض تهدید جدی قرار دارد.

طبق گزارش موسسه پرایس واتر هاوس کوپرز، طی یک دهه آینده با مهاجرت یک میلیارد نفر به شهرها، سکونت شهری ۲۵تا ۵۰ درصد افزایش خواهد داشت و در مدت ۲۵ سال آینده، ۹میلیارد نفر ساکن شهرها خواهند بود که بیش از کل جمعیت کنونی زمین است. اگر همه این افراد بخواهند خودروی شخصی داشته باشند در این صورت عبور و مرور قفل شده و مسیر غذا، آب و دارورسانی در شهرها مسدود می‌شود.

بیل فورد ۵۷ ساله اظهار کرد: فورد در حال بازبینی ماموریت خود به عنوان یک خودروساز بوده و سرگرم آزمایش اشکال مختلف جابه‌جایی در سراسر جهان است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با افزایش قدرت خرید مردم در کشورهای نوظهور شمار خودروها هر روز بیش از گذشته افزایش پیدا می‌کند و می‌تواند به بار سنگینی برای جامعه تبدیل شود.

مدیرعامل فورد موتورز در بخش دیگری از اظهارات خود درباره دورنمای ۲۰۲۰ گفت: این شرکت تلاش خواهد کرد شرکت متفاوتی نسبت به گذشته باشد و به شدت سرگرم تحقیق درباره خودروهای اتوماتیک بوده و معتقد است این فناوری می‌تواند تا سال ۲۰۲۰ آماده شود، با این همه دولت ممکن است تا آن زمان قوانین و زیرساخت لازم را برای حمایت از چنین فناوری آماده نکرده باشد.