سایپا نیوز: مدیرعامل شرکت پارس خودرو با اشاره به فرارسیدن هفته دولت گفت: دولت یازدهم شرایطی ایجاد کرده که شرکت‌های خارجی برای حضور در خودروسازی ایران تمایل زیادی دارند.

ناصر آقامحمدی اظهار کرد: ورود خودروهای جدید به سبد محصولات سایپا و قطعی شدن همکاری با چندین شرکت معتبر بین‌المللی در زمینه تولید خودرو در خطوط داخل، دستاورد تلاش‌های دولت یازدهم در زمینه رفع تحریم این صنعت و ایجاد آرامش در فضای بین‌المللی است. وی افزود: از زمان روی کار آمدن دولت جدید و گشایش درهای همکاری با بسیاری از کشورهای جهان، شاهد تمایل در این کشورها برای حضور در صنایع خودرو و قطعه ایران هستیم.

وی تصریح کرد: صنعت قطعه که در ابتدای سال گذشته تقریبا تا مرز ورشکستگی پیش رفته بود و بسیاری از کارکنان این شرکت‌ها بیکار بودند، امروز تا حدود زیادی از شرایط گذشته فاصله گرفته و در حال گذار از یک مرحله ثبات به سمت پیشرفت است. مدیرعامل شرکت پارس خودرو خاطرنشان کرد: امروز ظرفیت‌های فراوانی در خودروسازی ایران وجود دارد که جایگاه این صنعت را در ایران و منطقه خاورمیانه بالا برده و جذابیت‌های زیادی را هم برای طرف‌های بین‌المللی برای حضور در این صنعت و مشارکت در تولید به وجود آورده است. وی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به اقدامات دولت یازدهم درخصوص صنعت خودرو گفت: ایجاد فرصت برگزاری همایش بین‌المللی صنعت خودرو در سال گذشته، تسهیل در روند سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی در صنعت خودروی ایران، ایجاد فرصت همکاری مشترک با شرکت‌های مطرح در زمینه طراحی پلتفرم خودرو و از همه مهم‌تر تلاش برای رفع تحریم این صنعت از جمله مهم‌ترین اقداماتی بوده که دولت در فرصت کوتاه یک سال گذشته انجام داده است.