ایسنا: قائم‌مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، تردد خودروهای برقی در محدوده طرح ترافیک تهران را آزاد اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه این خودروها از جمله وسایل نقلیه پاک محسوب شده و می‌توانند در کاهش آلودگی هوا بسیار موثر باشند، تردد این گونه خودروها در محدوده مذکور نیاز به مجوز طرح ترافیک ندارد.

حجت‌اله بهروز افزود: بازنگری و تجدید نظر در نوع خودروهای تهران و به ویژه در محدوده مرکزی شهر ضروری است، چنانچه در برنامه پنج ساله دوم شهر تهران نیز آلودگی هوا به عنوان سرفصل مشکلات پایتخت که قسمت اعظم آن با بخش حمل و نقل سر و کار دارد، اعلام شده است.

بهروز با بیان اینکه در نظر است نسبت به ورود ۱۰ هزار دستگاه خودروی هیبریدی به ناوگان تاکسیرانی تهران اقدام شود، تصریح کرد: علاوه بر ورود این تاکسی‌ها، مقرر است نسبت به خروج ۱۵ هزار دستگاه تاکسی فرسوده و تعویض کاتالیست ۱۵ هزار دستگاه تاکسی در جهت کاهش آلودگی هوای تهران اقدام شود.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت استانداردها و الزامات خودروهای برقی، اضافه کرد: قابلیت تجهیز به فن‌آوری استفاده از برق، برخورداری از استاندارد یورو ۵، حفظ کیفیت ارائه خدمات و استفاده از تجهیزاتی نظیر سیستم رهیاب، تاکسی‌متر و بی سیم، از جمله مشخصات و ملزومات این خودروها به شمار می‌آیند.