ایسنا: روزانه حدود ۳۵۰ خودروی نو و دست دوم توسط مالکان این خودروها در پرتال جامع خودرو کشور به آدرس اینترنتی www.iranecar.com به خریداران عرضه می‌شوند. میرزایی مدیر ارتباطات این پرتال با اعلام این مطلب می‌گوید: از ابتدای راه‌اندازی پرتال تا امروز بالغ بر ۶۰۰ هزار دستگاه خودروی دست دوم از داخلی و ارزان قیمت گرفته تا خارجی و گران قیمت در این پرتال به طور رایگان ثبت و به خریداران عرضه شده است. مشتریان می‌توانند به تفکیک مدل، سال تولید، رنگ، قیمت و کارکرد خودروها برای پیدا کردن ماشین دست دوم مورد نظر اقدام کنند و پس از پیداکردن مدل مورد نظر با تلفن مالک تماس گرفته یا با ایمیل وی مکاتبه کنند.

میرزایی می‌گوید: بیشترین خودروی داخلی معامله شده تاکنون در این سایت پراید و پژو بوده‌اند؛ اما نمونه‌هایی مانند مرسدس بنز، کیا، هیوندای و ب.ام.و کارکرده با قیمت‌های نجومی هم در این سایت معامله می‌شود.

او معتقد است مهم‌ترین مزیت خرید اینترنتی خودروهای دست دوم اولا دسترسی مستقیم و بی‌واسطه خریدار به فروشنده و ثانیا، حجم کامل اطلاعات ارائه‌شده در اینترنت از خودروی مورد نظر است؛ به‌گونه‌ای‌که گویا مشتری از نزدیک خودرو را ملاحظه می‌کند.

بر اساس آمارهای موجود، حجم ریالی حاصل از فروش اینترنتی خودروهای نو از طریق پرتال جامع خودرو کشور از ابتدا تا کنون رقمی بالغ‌بر ۲۳۸ هزار میلیارد ریال بوده است.