فارس: با افزایش اخیر قیمت خودرو، فروشندگان بازار قیمت پژو ۲۰۶ را به‌عنوان یک خودرو پرتیراژ داخلی با نوسان زیاد عرضه می‌کنند، به‌گونه‌ای که پژو ۲۰۶ صفر تیپ ۵ به قیمت کارخانه بالغ‌بر ۱/۳۴ میلیون تومان و در بازار بیش از ۳۸ میلیون تومان اعلام می‌شود. در حال حاضر پژو ۲۰۶ در مدل‌های صندوقدار و معمولی به بازار عرضه می‌شود. با احتساب قیمت دلار ۳۱۰۰ تومان و پوند ۵۳۶۰ تومان در بازار آزاد ارز کشور، و همچنین قیمت این خودرو در بازار آزاد خودروی داخلی، قیمتی بیش از ۴/۱۲ هزار دلار معادل ۴/۷هزار پوند برای آن محاسبه می‌شود. طی گزارش حاضر به بررسی دیگر خودروهای خارجی با قیمتی‌های به میزان قابل‌توجهی کمتر یا نزدیک به قیمت این خودرو پرتیراژ داخلی خواهیم پرداخت. پژو ۱۰۷ / ۶۹۹۵ پوند انگلیس معادل ۴/۳۷ میلیون تومان

این خودرو در حال حاضر یکی از جذاب‌ترین خودروهای ارزان قیمت و کوچک در بازار بین‌المللی محسوب می‌شود.

سیت می / ‌ ۸۰۶۰ پوند معادل ۴۳ میلیون تومان

خودروی می ‌(Mii) تولید شده توسط شرکت خودروسازی سیت اسپانیا، یکی از خودروهای ارزان در بازار بین‌المللی است که از نظر کیفیت، امکانات و رانندگی در سطح قابل‌قبولی نسبت به خودروهای روز جهان قرار دارد.

کیا پیکانتو / ۸۰۴۵ پوند معادل ۴۳ میلیون تومان

با تخفیفات ۳۶ میلیون تومان. این خودرو تولید شرکت کیا موتورز کره جنوبی است که با گارانتی ۷ ساله این شرکت به بازار عرضه شده است.

پروتون سیوی / ۷۹۹۵ پوند معادل ۸/۴۲ میلیون تومان

این خودرو با موتور ۲/۱ لیتری خود دارای ۷۵ اسب بخار قدرت است و این خودرو تولید شرکت پروتون مالزی در واقع خودروی ملی مالزی است. قیمت این خودرو معادل ۷۹۹۵ پوند اعلام شده است.

اسکودا سیتیگو / ۷۹۹۰ پوند معادل ۸/۴۲ میلیون تومان

این خودروی کوچک و زیبا یکی از ارزان‌ترین محصولات گروه خودروسازی فولکس واگن محسوب می‌شود.

سوزوکی آلتو / ۵۹۹۹ پوند معادل ۳۲ میلیون تومان

این خودروی ژاپنی با قیمتی معادل ۷۱۹۹ پوند در بازار انگلیس عرضه می‌شود که با حذف برخی امکانات آن می‌توان با قیمتی ۵۹۹۹ پوند آن را خریداری کرد.

پرودا مای وی / ۶۹۹۹ پوند معادل ۳۷ میلیون تومان

این خودرو با قیمت ۶۹۹۹ پوند توسط شرکت پرودای مالزی تولید می‌شود.

راچیا لوگان / ۶۹۹۵ پوند معادل ۳۷ میلیون تومان

این خودروی ۵ در با قیمت ارزان فضای بسیار مناسبی را برای سرنشینان خود فراهم می‌کند.

رنو توییزی / ۶۸۹۵ پوند معادل ۹/۳۶ میلیون تومان

این خودرو تولید شرکت رنوی فرانسه بوده و با پیشران الکتریکی، نیروی مورد نیاز خود را برای حرکت تامین می‌کند. این خودرو در بازار انگلستان از نظر پایین بودن قیمت در رده دوم قرار دارد.