ایسنا: در میان قیمت‌های اعلامی شورای رقابت دو خودروی پژو ۴۰۵ دوگانه‌سوز و پارس دوگانه‌سوز بیشترین افزایش قیمت را داشته‌اند. شورای رقابت سرانجام قیمت نهایی خودروهای داخلی را با میانگین افزایش قیمت ۵/۵ درصدی اعلام کرد.

در این میان نگاهی به قیمت‌های اعلامی برای محصولات سه شرکت ایران خودرو، سایپا و مدیران خودرو نشان می‌دهد که دو خودروی پژو ۴۰۵ دوگانه‌سوز و پژو پارس دوگانه‌سوز دارای بیشترین افزایش قیمت بوده‌اند.

به این ترتیب قیمت پژو ۴۰۵ دوگانه‌سوز با افزایش ۵۹/۶ درصدی به ۳۰ میلیون و ۱۱۷ هزار تومان رسیده است. قیمت پژو پارس دوگانه‌سوز نیز با رشد ۵۹/۶ درصدی به ۳۶ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان افزایش یافته است. اما در میان قیمت‌های اعلامی برای محصولات گروه صنعتی ایران خودرو، دو خودروی پیکان وانت دوگانه‌سوز و پژو ۲۰۶ صندوق‌دار مدل v۸ کمترین افزایش قیمت را داشته‌اند. قیمت پیکان وانت دوگانه‌سوز با رشد ۸/۲ درصدی به ۱۴ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان و قیمت پژو ۲۰۶ صندوق‌دار v۸ با رشد ۷/۳ درصدی به ۳۴ میلیون و ۶۴۹ هزار تومان رسیده است. در میان محصولات گروه خودروسازی سایپا نیز بیشترین افزایش قیمت مربوط به تیبا SX بوده است. قیمت این خودرو با رشد ۹۷/۵ درصدی به ۲۴ میلیون و ۱۸۳ هزار تومان افزایش یافته است. در میان محصولات سایپا دو خودروی سایپا ۱۳۲ مدل SL و SX دارای کمترین افزایش قیمت بوده‌اند به‌گونه‌ای که قیمت سایپا ۱۳۲ مدل SL با رشد ۵۷/۴ درصدی به ۱۹ میلیون و ۶۸۵ هزار تومان و سایپا ۱۳۲ SX با رشد ۵۷/۴ درصدی به ۲۰ میلیون و ۲۰۸ هزار تومان رسیده است.

از محصولات خودروسازی مدیران نیز خودروی ام‌وی‌ام ۵۳۰ بیشترین افزایش قیمت را داشته است به‌گونه‌ای که قیمت این خودرو با رشد ۵۷/۴ درصدی به ۴۳ میلیون و ۳۸۲ هزار تومان رسیده است، در میان این محصولات، ام‌وی‌ام چهار سیلندر نیز کمترین افزایش قیمت را داشته است به‌گونه‌ای که قیمت این خودرو با رشد ۴۹/۳ درصدی به ۲۱ میلیون و ۸۶۶ هزار تومان افزایش یافته است.