تسنیم: رئیس هیات تحقیق و تفحص از شرکت‌های خودروسازی گفت: افزایش قیمت خودرو در شرایط فعلی منطقی نیست و با هیچ قاعده‌ علمی همخوانی ندارد. علی علی‌لو رئیس هیات تحقیق و تفحص از خودروسازی‌ها با انتقاد از افزایش قیمت خودروهای داخلی در روزهای اخیر گفت: افزایش قیمت خودروها منطقی نیست و متاسفانه خودروسازان هزینه سوءمدیریت را از جیب مردم می‌پردازند که این نشان‌دهنده این است که آنها نمی‌توانند به‌درستی هزینه‌های‌شان را مدیریت کنند و از این جهت قیمت خودرو افزایش یافته است. وی افزود: بنده معتقدم که به نظر می‌رسد میان خودروسازان اراده‌ای برای کاهش قیمت خودرو وجود ندارد؛ زیرا به‌روش علمی و کارشناسی می‌توان اثبات کرد که قیمت خودروها کاهش می‌یابد.

رئیس هیات تحقیق و تفحص از خودروسازی‌ها در ادامه اظهار کرد: بنده معتقدم که افزایش قیمت خودرو در شرایط فعلی منطقی نیست و با هیچ قاعده‌ علمی همخوانی ندارد. در بعضی موارد خودروهای تولید داخل بین ۱۰ تا ۲۰ درصد بیش از قیمت واقعی‌شان در بازار عرضه می‌شوند.

علی‌لو تصریح کرد: کاهش قیمت خودروهای داخلی و نیز افزایش کیفیت آنها به‌شرط آنکه بازار رقابتی ایجاد شود و قیمت همه کالاها از جمله خودرو در بازار تعیین شود، امکان‌پذیر است.

وی خاطرنشان کرد: افزایش کیفیت خودرو باید در عمل و رقابت جایگاه واقعی‌اش را پیدا کند.