روابط عمومی وزارت صنعت و معدن و تجارت: در ۲ ماهه نخست سال جاری ۱۳۵ هزار و ۹۰۱ دستگاه انواع خودرو تولید شد که در مقایسه با دو ماهه نخست سال ۹۲ که تولید آن برابر با ۷۰ هزار و ۵۸۳ دستگاه بود، رشد ۵/۹۲ درصدی را نشان می‌دهد.

در طی دو ماهه نخست سال جاری تولید خودروهای سواری نیز با رشدی معادل ۳/۹۲ درصدی نسبت به دو ماهه نخست سال گذشته روبه‌رو بوده به طوری که از رقم ۶۰ هزار و ۱۰۶ دستگاه در ۲ ماهه نخست سال گذشته به ۱۱۵ هزار و ۵۸۹ دستگاه در۲ ماهه نخست امسال، ارتقا یافته است.

طی ۲ ماهه نخست سال جاری وانت به تعداد ۱۹ هزار و ۳۳۲دستگاه، کامیون ۹۵۵ دستگاه، اتوبوس ۱۷ دستگاه و مینی‌بوس ۸ دستگاه تولید شد.

در ادامه این گزارش در خصوص تولید انواع خودروهای سواری طی ۲ ماهه نخست سال جاری، آمده است: پراید نسیم وصبا به تعداد ۲۵ هزارو ۱۰دستگاه، پژو ۴۰۵ به تعداد ۵ هزار و ۹۷۷ دستگاه، پژو پارس به تعداد ۵ هزار و ۳۷۳ دستگاه، MVM به تعداد ۳ هزار و ۷۳۱ دستگاه، سمند ۲ هزارو ۱۵۶دستگاه، تندر ۹۰ به تعداد ۴ هزار و ۵۲۰ دستگاه و تیبا به تعداد ۳ هزار و ۴۸۷ دستگاه تولید شده است.

همچنین در این مدت میزان تولید سایر خودروهای سواری، پژو ۲۰۶ به تعداد ۳ هزار و ۶۳۴ دستگاه، پراید نسیم و صبای دوگانه سوز به تعداد یک هزار و ۴۹۷ دستگاه، رانا به تعداد یک هزار و ۹۶ دستگاه، محصولات رنو به تعداد ۲ هزار و ۵۱۶ دستگاه، تینا به تعداد ۱۸۰ دستگاه و مگان به تعداد ۶۰ دستگاه تولید شده است.