گروه خودرو: عضو هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو می‌گوید: از حدود ۱۵ جلسه شورای سیاست‌گذاری خودرو که فقط در دولت یازدهم تشکیل شده، تنها در مورد دو نشست آن، اطلاع‌رسانی خصوصی برای قطعه سازان انجام گرفته است. فرهاد به نیا همچنین در مورد تعویق انتخابات انجمن، افزود: همان گروه‌هایی که در سال ۱۳۹۰ تلاش می‌کردند تا انتخابات را تحت‌الشعاع قرار دهند، دوباره فعال شده و تلاش می‌کنند شرایط را به نفع خود تغییر دهند. وی گفت: مصوبات این شورا باید با شفافیت به اعضا و هیات مدیره اطلاع‌رسانی شود، ضمن آنکه در این جلسات بندهایی در مورد صنعت قطعه‌سازی وجود داشته که کمک شایانی به حل مشکلات اعضا می‌کرد.

به‌نیا در مورد به تعویق افتادن انتخابات انجمن قطعه‌سازان، با بیان اینکه در چند هفته گذشته از طریق مکاتبه، ارسال پیامک و دیگر روش‌های اطلاع رسانی زمان برگزاری انتخابات به تمام اعضای انجمن اطلاع رسانی شده بود، ادامه داد: لغو زمان برگزاری انتخابات فضای نگران کننده‌ای میان اعضا ایجاد کرده است.

به نیا تصریح کرد: درحال حاضر سه گروه برای حضور در هیات مدیره جدید انجمن با یکدیگر رقابت می‌کنند که شامل طیف سنتی، تحول خواهان و طیف منتقدین هستند.

وی در مورد اقدامات انجام شده توسط هیات مدیره انجمن طی سه سال گذشته نیز اظهار کرد: بر این اساس ۱۱ جلسه در وزارتخانه و ۳۴ جلسه در سازمان امور مالیاتی و انجمن قطعه‌سازان برگزار شد تا توانستیم برای ۸۰ درصد ازقطعه سازان، بخشودگی جرایم مالیات بر ارزش افزوده را تایید کنیم.

اظهارات به نیا در شرایطی است که به گفته ساسان قربانی، دبیر انجمن قطعه سازان، هر مصوبه و اتفاق مثبتی که در جلسه شورای سیاست‌گذاری خودرو و به نفع قطعه سازان رخ بدهد، به اطلاع جامعه قطعه سازی خواهد رسید.

به گفته قربانی، هیچ موضوع محرمانه‌ای در شورای سیاست‌گذاری خودرو وجود ندارد که اعضا بخواهند از بیان کردن آنها خودداری کنند، مخصوصا اینکه دو تن از اعضای شورا، خود عضو جامعه قطعه سازی محسوب می‌شوند و طبعا به دنبال ارتقای صنعت قطعه هستند.

وی همچنین در مورد تعویق انتخابات انجمن قطعه سازان نیز تاکید کرد که طبق قانون، دو هفته تا ۴۵ روز پس از تاریخ لغو شده، می‌توان به برگزاری انتخابات اقدام کرد و انجمن نیز سعی دارد با برگزاری مجمع عمومی، انتخابات را برگزار کند.