تسنیم: معاون امور صنایع وزیر صنعت با اعلام اینکه تعرفه واردات خودرو که پایان سال گذشته ابلاغ شده، تا پایان امسال تغییری نخواهد کرد، گفت: دستور کار فروش خودرو بعد از بررسی در شورای سیاست‌گذاری قیمت خودرو و با هماهنگی رئیس‌جمهور ابلاغ خواهد شد. محسن صالحی نیا افزود: دستور کار فروش خودرو به علت نیاز به بازنگری هنوز به‌طور رسمی به خودروسازان ابلاغ نشده است و بعد از بررسی در شورای سیاست‌گذاری قیمت خودرو و با هماهنگی رئیس‌جمهور ابلاغ خواهد شد.

صالحی نیا گفت: درباره پیش‌فروش‌ها و زمان آن، نحوه تحویل و شرایط عدم اجرای عقد قرارداد بازنگری می‌شود.

وی افزود: روال قبلی تولید و فروش در مجموع همچنان پابرجا است و بازرسی‌های داخلی شرکت‌های سازنده وجود دارد و در ادامه مراجع نظارتی بر عرضه خودرو نظارت می‌کنند.

معاون امور صنایع وزارت صنعت معدن و تجارت شفاف نبودن قیمت خودرو را تایید نکرد و گفت: قیمت همانی است که خودروسازان اعمال می‌کنند.

وی با بیان اینکه ضریب تولید خودروسازان در مقایسه با پارسال بهتر است، افزود: آنها تعهدات قبلی را انجام خواهند داد و می‌توانند معادل دوماه تولید نیزتعهد پیش‌فروش داشته باشند.

معاون وزیر صنایع با بیان اینکه هم‌اکنون سایت ثبت نام پیش‌فروش خودرو باز است، افزود: فروش نقدی با محدودیت‌هایی مواجه است و این روند با انجام تعهدات تعدیل خواهد شد.

صالحی گفت: تعرفه واردات انواع خودرو که در پایان سال گذشته تدوین و ابلاغ شده است تا پایان امسال تغییری نخواهد کرد.

وی افزود: این تصمیمی است که براساس تصمیم وزاری عضو کمیسیون ماده یک در انتهای هر سال برای سال بعد گرفته می‌شود.