واحد مرکزی خبر - شرکت ژاپنی تویوتا، بزرگ‌ترین خودروساز جهان چهارشنبه گذشته برای جمع‌آوری شش میلیون و 390 هزار دستگاه خودرو در جهان به علت اشکالات فنی مختلفی از جمله نقص در کابل‌های کیسه‌های هوا و سیستم فرمان آنها فراخوان داد. این شرکت خودروساز اعلام کرد در مجموع 27 مدل از جمله تویوتا یاریس و راو 4 دچار این اشکالات فنی هستند. این شرکت خاطرنشان کرد هیچ تصادفی در ارتباط با این اشکالات فنی گزارش نشده است.
این در حالی است که رقیب آمریکایی این شرکت؛ یعنی جنرال موتورز باید در مورد ۱۳ تصادف مرگبار که موجب فراخوان گسترده خودروهای این شرکت شد، پاسخ بدهد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از توکیو، از تعداد خودروهایی که قرار است برای بررسی به نمایندگی‌های این شرکت بازگردانده شود، حدود دو میلیون و ۳۴۰ هزار دستگاه در آمریکای شمالی، یک میلیون و ۹۰ هزار دستگاه در ژاپن و حدود ۷۷۰ هزار دستگاه نیز در بازار اروپا است.
بنا بر اعلام این شرکت، بیشتر این خودروها (سه و نیم میلیون خودرو از جمله مدل‌های کرولا و کمری و همچنین یاریس و راو ۴) به خاطر اشکالاتی در کابل‌های کیسه‌های هوا که موجب قطعی برق و جلوگیری از عملکرد آن می‌شود، فرا خوانده شده‌اند.