ایرنا- مدیر بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا اعلام کرد: در حال حاضر برنامه‌ای برای افزایش قیمت محصولات سایپا نداریم، اما اگر نرخ عوامل تولید افزایش یابد از طریق مراجع ذی‌صلاح درخواست افزایش قیمت را خواهیم داد. حسن فروزانمهر گفت: چنانچه مولفه‌هایی که مربوط به خودرو می‌شود از جمله مواد اولیه، نرخ دستمزد و تورم با افزایش قیمت مواجه شوند، به‌طور قطع سایپا نیز افزایش قیمت خواهد داشت. وی سپس با اشاره به افزایش نرخ دستمزد و افزایش قیمت حامل‌های انرژی در سال‌جاری اظهار کرد: در حال حاضر برنامه خاصی برای افزایش قیمت محصولات سایپا وجود ندارد، اما با توجه به موارد یاد شده باید محاسبات و کار کارشناسی انجام گیرد و چنانچه لازم بود از طریق مکاتبه با مراجع ذی‌صلاح درخواست افزایش قیمت را خواهیم داد.

فروزانمهر به مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد و افزود: اجرای این مرحله به‌طور قطع بر صنعت خودرو کشور تاثیرگذار است، اما هنوز افزایش قیمت حامل‌های انرژی در ابتدای سال‌جاری، اثر خود را نشان نداده است و باید تبعات آن مورد بررسی قرار گیرد.

مدیر بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا همچنین به افزایش قیمت محصولات این شرکت خودورسازی در ابتدای سال‌جاری اشاره کرد و گفت: این افزایش قیمت ناشی از عواملی بود که ارتباطی با خودروساز ندارد، از جمله افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده که در سال‌جاری نسبت به سال گذشته حدود ۲ درصد افزایش یافت.

فروزانمهر افزود: افزایش نرخ عوارض شماره‌گذاری و بیمه شخص ثالث از دیگر عواملی به‌شمار می‌آید که موجب افزایش قیمت خودرو در ابتدای سال‌جاری شد که ارتباطی با خودروساز ندارد.