ایکوپرس - سهامداران ایران‌خودرو با افزایش سرمایه این شرکت از 960 به 1530 میلیارد تومان از محل مطالبات و آورده نقدی در دو مرحله موافقت کردند.

در مرحله اول افزایش سرمایه از 960 به 1200 میلیارد تومان از محل مطالبات و آورده نقدی تصویب و مقرر شد و مرحله دوم افزایش سرمایه از 1200 به 1530 میلیارد تومان از محل مطالبات و آورده نقدی به هیات‌مدیره تفویض و مقرر شد ظرف مدت دو سال اجرا شود. مجمع عمومی فوق‌العاده سهامداران ایران‌خودرو 21 اسفند ماه با حضور بیش از 68 درصد صاحبان سهام برگزار شد و پس از استقرار هیات‌رئیسه در جایگاه، گزارش بازرس قانونی شرکت قرائت شد. در هیات‌رئیسه مجمع، صیدی به‌عنوان رئیس و محمدرضایی، نماینده سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، صباغی نماینده شرکت سرمایه‌گذاری رنا، به‌عنوان ناظر و مهری معاون اقتصادی ایران‌خودرو، به‌عنوان دبیر انتخاب شدند. بخشنده نماینده سازمان حسابرسی به‌عنوان بازرس قانونی و لطفی نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار حضور داشتند. مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو نیز در مجمع عمومی فوق‌العاده به پرسش‌های سها‌مداران پاسخ و به آنان اطمینان داد که هیات‌مدیره حافظ منافع سهامداران است. هاشم یکه‌زارع درخصوص فروش سهام بانک پارسیان که از سوی یکی از سهامداران مطرح شد، گفت: ایران‌خودرو از هفت سال پیش مایل به فروش سهام خود در بانک پارسیان بوده است، اما این تمایل تنها 50 درصد قضیه را شامل می‌شود و عملی شدن این تصمیم بستگی به مشتریانی دارد که می‌خواهند این سهم را خریداری کنند. مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو بر تمرکز منابع مالی ایران‌خودرو بر تولید و صنعت تاکید کرد و گفت: در این راستا سایت‌های تولیدی سمنان و آذربایجان و یک ملک در خیابان اسفندیار تهران در 6 ماه اخیر به فروش رسیده‌اند. وی از اقداماتی در راستای توسعه و تنوع تولید نیز خبر داد و گفت: با یک شریک خارجی برای توسعه محصول مذاکره و قرار شده ایران‌خودرو بر روی پلت‌فرمی که رایگان در اختیارش قرار می‌گیرد، دو خودروی سدان و «اس.یو.وی» تولید کند و در شبکه صادراتی آنها نیز قرار گیرد.
یکه‌زارع در ادامه از نهایی شدن قرارداد با یک شریک آسیایی تا دو سه روز آینده خبر داد و گفت: خودروساز شدن اگر در حد شعار باقی بماند، همان اتفاقی خواهد افتاد که در اثر تحریم‌ها افتاد. وی افزود: با توان قطعه‌سازان ایرانی می‌توانیم ضمن توسعه برند ملی ۲۰ درصد در بازار شرکای غربی و ۱۰ درصد در بازار شرکای آسیایی شریک شویم و ۷۰ درصد محصولات از برند ملی خودمان باشد که این هدف نیازمند حمایت سهامداران است.