گروه خودرو- ساخت سایت‌های مونتاژی در شهرستان‌ها و کشورهای خاص از سوی دو شرکت خودروساز بزرگ کشور، طی سال‌های گذشته با انتقادات فراوانی از طرف برخی از دست‌اندرکاران صنعت خودرو روبه‌رو بوده است.
هر چند بیشتر این انتقادها متوجه ضرر مالی شرکت‌های خودروساز و سرمایه‌گذاری در طرح‌های زیان دهی همچون ساخت سایت‌های مذکور بوده؛ اما مدیرانی که متولی تاسیس این سایت‌ها هستند، همچنان از عملکرد خود در این زمینه دفاع می‌کنند.
بر این اساس برخی از کارشناسان خودرو معتقدند که ساخت سایت‌های تولید خودرو در شهرستان‌ها و کشورهایی همچون ونزوئلا، مصر یا حتی بلاروس تصمیمات از پیش تعریف شده برخی از نمایندگان مجلس و دولتی‌ها بوده که جز ضرر و زیان، عایدی برای خودروسازان نداشته است.
با این حال اگر چه متولیان تاسیس این سایت‌ها از عملکرد خود در زمینه احداث سایت‌ها و ایجاد اشتغال به‌خصوص در شهرستان‌ها دفاع می‌کنند اما مسوولان جدید شرکت‌های خودروساز با توجه به مشکلات نقدینگی شرکت‌های تابعه خود هم‌اکنون اصرار بر تعیین تکلیف نهایی این سایت‌ها دارند.به‌طوری‌که‌هاشم یکه زارع
مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو چندی پیش در مجمع عمومی فوق‌العاده سهامداران ایران خودرو با بیان اینکه سایت‌های تولیدی تحت‌فشارهای غیر‌متعارف در سال‌های گذشته ایجاد شده و منابع مالی ایران‌خودرو را قفل کرد، تاکید کرده است که بر اساس تصمیم هیات‌مدیره، دیگر هیچ سایت مونتاژی در استان‌ها ایجاد نخواهد شد. هر چند وی تکلیفی برای سایت‌های مونتاژی خارج از کشور که هم‌اکنون تولید در آنها متوقف مانده، تعیین نکرد؛ اما آنچه مشخص است یکه زارع ظاهرا تکلیف خود را با تصمیمات غیر‌متعارف دولتی‌ها و برخی از نمایندگان مجلس که اصرار بر احداث سایت‌های تولیدی در حوزه‌های نمایندگی خود دارند، مشخص کرده است. در این زمینه مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو در ادامه با تاکید بر تمرکز منابع مالی ایران‌خودرو بر تولید و صنعت عنوان کرده که در این راستا سایت‌های تولیدی سمنان و آذربایجان و یک ملک در خیابان اسفندیار تهران در
۶ ماه اخیر به فروش رسیده‌اند.