ایسنا - مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو از آغاز پیش‌فروش خودرو دنا از اواخر بهمن‌ماه خبر داد. هاشم یکه‌زارع در مراسم آغاز به‌کار دهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت خودرو اظهار کرد:‌ صنعت خودرو لکوموتیو دیگر صنایع ایران است به‌گونه‌ای که در دو دهه اخیر با رشد این صنعت بسیاری از صنایع دیگر مانند فولاد و پتروشیمی نیز توسعه یافته‌اند. وی با بیان اینکه متاسفانه در جامعه به‌دلیل اشتباهاتی که خودروسازان‌ داشته‌اند باور نادرست و غیر عادلانه‌ای نسبت به صنعت خودرو ایجاد شده است، خاطرنشان کرد:‌ مشتری حق دارد خودرو کیفی با قیمت مناسب و خدمات پس از فروش شایسته خریداری کند، اما متاسفانه خودروسازان مقداری از این موضوع غافل بودند.

یکه‌زارع ادامه داد: گذشته از غفلت خودروسازان نباید صنعت خودرو ایران با صنعت خودرو دیگر کشورها مانند کره مقایسه کرد، زیرا حمایتی که در این کشورها از این صنعت وجود دارد در ایران هیچ گاه وجود نداشته است. مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو افزود: بنابراین همه باید کمک کنند تا مشکلات صنعت خودرو برطرف شود. این صنعت باید در جایی بماند تا با رشد کیفیت و افزایش صادرات جایگاه آن تقویت شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه در چند سال اخیر خودروسازان آن طور که باید به خواسته‌های مشتریان اهمیت نداده‌اند، تصریح کرد:‌ به عنوان مثال مشتری تا کی می‌خواهد خودرو ۴۰۵ در خیابان‌ها ببیند ما برای افزایش تنوع محصولات قصد داریم از سال آینده هر سال حداقل دو محصول جدید را وارد بازار کنیم.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو افزود: در این راستا در طرحی که تا دو هفته آینده اجرایی خواهد شد هر فردی که محصولی را از ایران‌خودرو خریداری می‌کند از پشتیبانی ۲۴‌ساعته یک پشتیبان در ایران‌خودرو در امور مختلف مربوط به محصول خود برخوردار خواهد شد. وی با بیان اینکه در طرح دیگری ایران‌خودرو درباره کیفیت خودروهای تولیدی از شهروندان نظرخواهی خواهد کرد خاطرنشان کرد: مطمئنا استفاده از نظریات مشتریان و تمام شهروندان کمک زیادی به صنعت خودرو ایران برای رشد و توسعه خواهد کرد.