گروه خودرو-124 نماینده مجلس سه شنبه گذشته در حالی به افزایش عوارض واردات خودروهای سواری به میزان 5 درصد قیمت فوب (قیمتی که از نظر گمرک ارزش رسمی یک کالا محسوب می‌شود) رای دادند که با وجود سناریوهای مختلف هنوز تکلیفی برای میزان تعرفه واردات خودرو در سال آینده روشن نشده است.
بر همین اساس، با توجه به این مصوبه ۵ درصد از درآمد واردات خودرو از سال آینده به تامین آمبولانس اختصاص خواهد یافت؛ اما آیا دولت برای اجرای این مصوبه ۵ درصد به تعرفه واردات خودرو اضافه خواهد کرد یا ۵ درصد از درآمد حاصل از واردات خود را به واردات آمبولانس اختصاص می‌دهد؟
حسین گروسی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پاسخ به سوال مطرح شده به خبرنگار «دنیای اقتصاد» می‌گوید: برای اجرای این طرح لزوما دولت نباید ۵ درصد به تعرفه واردات خودرو اضافه کند. گروسی با اشاره به این موضوع که طبق قانون قرار بوده تعرفه واردات خودرو به صورت پلکانی کاهش یابد، می‌گوید: حتی ممکن است برای مثال تعرفه واردات خودرو به
۳۰ درصد برسد؛ اما دولت می‌تواند از همین ۳۰ درصد، ۵ درصدش را به تامین آمبولانس اختصاص دهد.
این گفته گروسی در حالی است که در خبرهای منتشر شده به این موضوع تاکید شده بود که قرار است این ۵ درصد به عوارض واردات خودرو اضافه شود.
این عضو کمیسیون صنایع و معادن تاکید دارد که دولت با توجه به اختیار خود می‌تواند این ۵ درصد را به تعرفه واردات اضافه نکند و از محل درآمد خود این طرح را اجرا کند. به این ترتیب در کنار تامین آمبولانس‌های مورد نیاز؛ بازار خودروهای وارداتی نیز بیش از این دچار نوسان نمی‌شود.