فارس- دبیر انجمن خودروسازان از توافق جدید خودروسازان با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بر سر عرضه خودروهای با استاندارد یورو ۴ از تیر ۹۳ و همچنین شرط جدید پلیس برای شماره‌گذاری خودروهای با مدل ۹۳ خبر داد. احمد نعمت‌بخش اظهار کرد: پلیس امسال برای خودروسازان شرطی گذاشته که بر اساس آن، تنها خودروهای با استاندارد یورو ۴ امکان عرضه با مدل ۹۳ را دارند.

وی با اشاره به مشکلاتی که در زمینه توزیع بنزین یورو ۴ در کشور وجود دارد، تصریح کرد: در حال رایزنی با پلیس هستیم تا شرط شماره‌گذاری خودروها با مدل ۹۳ برطرف شود. وی اظهار کرد: طبق اعلام پلیس، خودروهایی که از اول بهمن ماه با استاندارد یورو ۴ عرضه شوند، می‌توانند دارای مدل ۹۳ باشند.

نعمت‌بخش با بیان اینکه در حال حاضر بنزین یورو ۴ در همه جایگاه‌های سوخت تهران توزیع نمی‌شود، افزود: هم‌اکنون ۱۰ تا ۱۲ نوع خودرو داخلی با استاندارد یورو ۴ تولید می‌شود که از آن جمله می‌توان به پژو ۲۰۶، تندر-۹۰، مگان، تیبا، تیانا و خودروهای تولیدی روی پلت‌فرم ایکس ۱۰۰ اشاره کرد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون بخشی از تولیدات سمند و پژو پارس نیز با استاندارد یورو ۴ عرضه می‌شوند، گفت: تمام محصولات کرمان موتور، مدیران خودرو، بم خودرو و راین خودرو نیز با استاندارد یورو ۴ تولید و عرضه می‌شوند.

وی همچنین از توافق جدید خودروسازان با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در مورد عرضه خودروهای با استاندارد یورو ۴ خبر داد و گفت: طبق این توافق، همه خودروها از ابتدای تیر ۹۳ با استاندارد یورو ۴ تولید و عرضه خواهند شد.