ایرنا - مدیر بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا از برنامه‌های جدید این گروه برای پیش‌فروش محصولات سایپا خبر داد و گفت: با توجه به روند افزایشی تولیدات، به تمام تعهدات خود در زمان مقرر عمل خواهیم کرد. حسن فروزان مهر افزود: پیش‌فروش خودروها شامل تولیدات فعلی و همچنین خودروهای جدید در کلاس سواری و شاسی‌بلند خواهد بود. وی با بیان اینکه مرحله نخست پیش‌فروش محصول جدید گروه خودروسازی سایپا با نام S۳۰۰ با استقبال گسترده مشتریان رو به رو شد، افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده پیش‌فروش مرحله دوم این خودرو در اواخر این هفته یا اوایل هفته آینده آغاز می‌شود.

وی با تاکید براینکه پیش‌فروش مرحله دوم این خودرو برای تحویل در اردیبهشت و خرداد ماه سال ۹۳ خواهد بود، اظهار کرد: برای این مرحله هیچ گونه محدودیتی نداریم و میزان فروش به تقاضای مردم بستگی دارد و به هرتعداد ثبت نام شود، تحویل خودرو صورت می‌گیرد.

فروزان مهر اضافه کرد: مرحله نخست پیش‌فروش خودرو S۳۰۰، در همان ساعات اولیه، مورد استقبال گسترده قرار گرفت و خودروهای این مرحله به سرعت پیش‌فروش شد.

مدیر کل بازاریابی و فروش سایپا با بیان اینکه این مرحله از پیش‌فروش برای تحویل اسفندماه است و مشکلی برای تحویل نداریم، گفت: به‌طور ۱۰۰ درصد به تعهدات خودمان عمل خواهیم کرد، ضمن اینکه مراحل شماره گذاری S۳۰۰ آغاز شده و اگر در این مرحله با مشکلی مواجه نشویم شاید خودروها را زودتر از زمان تعیین شده تحویل دهیم.

وی افزود: در حال حاضر پیش‌فروش کل محصولات گروه سایپا برای دهه فجر از پنجم بهمن‌ماه جاری آغاز شده که شامل خودروهای پارس تندر، تندر ۹۰، تیانا، پیکاپ، تیبا ۲، پراید، وانت (سایپا ۱۵۱)، انواع پراید خانواده ایکس ۱۰۰، تیبا و انواع وانت نیسان با شرایط ویژه تسهیلاتی و نقدی است.

فروزان مهر با اشاره به بازار شب عید گفت: برای پوشش این بازار، پیش‌فروش تعدادی خودرو به صورت شرایط ویژه تسهیلاتی و نقدی در نظر گرفته شده است که مشتریان می‌توانند برای بهره‌گیری از این نوع فروش، به شبکه‌های نمایندگی یا سایت اینترنتی سایپا مراجعه کنند.

مدیر بازاریابی و فروش سایپا در خصوص توان انجام تعهدات پیش‌فروش‌های اعلام شده، گفت: در چهار ماه گذشته میزان تولیدات سایپا بیش از ۳۰ درصد افزایش داشته، ضمن اینکه این روند صعودی است؛ بنابراین افزایش تولید سبب شده تا به‌راحتی بتوانیم به تعهدات خود عمل کنیم. وی با بیان اینکه با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته سایپا عمده تعهدات خود را انجام داده و مابقی تعهدات خود را تا شب عید انجام خواهد داد، اظهار کرد: برخی از تعهدات مربوط به خود مشتریان است که در زمان تحویل خودرو بنا به دلایلی از انجام آن خودداری می‌کنند که برای این‌گونه مشتریان ضمن در نظرگرفتن سود مشارکت، برای دریافت خودرو با آنها تماس خواهیم گرفت.

فروزان مهر افزود: اما در خصوص آن بخش از تعهداتی که مربوط به سایپا می‌شود، اگر به هر دلیلی خودروساز نتواند به تعهد خود عمل کند، در قالب سود تاخیر، رضایت مشتری را جلب خواهد کرد ولی با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تمام خودروها در زمان مقرر تحویل خواهد شد.

مدیربازاریابی و فروش سایپا همچنین در خصوص امکان پیش‌فروش خودرو مگان نیز گفت: در ارتباط با مگان هنوز تعهد داریم؛ بنابراین تمام برنامه سایپا برای انجام تعهدات خود به مشتریان است که به محض انجام تعهدات، فروش این خودرو آغاز می‌شود. فروزان مهر افزود: در برنامه نیست که در این خصوص به تعهدات خود اضافه کنیم و بنا داریم خودروی مگان کسانی که ثبت نام کردند، تحویل داده شود، هرچند برنامه جایگزین برای تحویل این خودرو مطرح است.